Refill-bøvl med HP Deskjet 720C
Fra : Martin San.

Dato : 03-07-03 21:41

Jeg har for første gang ladet mig overtale til at prøve refill til min
blækprinter. Og sikkert også sidste gang! Farvepatronen er nu helt fyldt med
blæk, men alligevel trækker den striber som om den er ved at løbe tør.
Den printer først nogenlunde acceptabelt (dog slet ikke så godt, som med
orig.patroner) efter en "rensning/selvtest" hvor der bliver spædet en masse
blæk ud.
Efter 8 timers stilstand printer den igen striber, og der skal igen spædes
før end det ser ordentlig ud. Det er som om, at dyserne er tilstoppede.
Når der printes, ser det første ark underligt ud mht. farverne. Enten er der
for meget grønt eller rødt, men efter 7-8 ark bliver det bedre. Sådan har
det (Gud ske lov) aldrig været før med orig. patronerne, men hvad er der
galt? Forskrifterne er blevet fulgt mht. genopfyldningen.
Det er en HP Deskjet 720C og refil-kittet er fra www.trykspar.dk (HPC1823A
color).

MVH Martin

Fra : D9N

Dato : 03-07-03 22:03

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det (Gud ske lov) aldrig været før med orig. patronerne, men hvad er der
> galt? Forskrifterne er blevet fulgt mht. genopfyldningen.

dit problem er formentligt at hovederne er snavsede, så rens dem med et
stykke blødt papir med spyt eller kalkfrit vand på, dog kan din base også
være beskidt, og skal have renset blæk af, det tyder nemlig på at den ikke
slutter tæt op til hovedet pga blækrester.

du er velkommen til at kontakte mig for yderligere info.

vh
D9N

Fra : Martin San.

Dato : 03-07-03 22:33

"D9N" <d9n@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være beskidt, og skal have renset blæk af, det tyder nemlig på at den ikke
> slutter tæt op til hovedet pga blækrester.

Hejsa!

Jeg har næsten prøvet ALT mht. hovederne på farvepatronerne (renset med blød
klud, fugtig vatpind, holde dem ned på et stykke køkkenrulle som er vådt med
varmt vand - og ved sidstnævnte vælter det ud med alle 3 farver!).

Men den anden mulighed er værd at afprøve - det med basen der skal renses.
Så er mit spørgsmål hvordan det gøres? Hvad er basen? Er det den sorte plast
støtte-"skinne" som hovederne kører hen over med papiret imellem?
Hvis det kan hjælpe så vil jeg gerne prøve at affotografere en
renseside/selvtest, hvor man tydeligt kan se 2-farvede røde og blå felter
osv. (den printer åbenbart halvdelen af et stort farvefelt på vej "ud" og
den anden halvdel på vej tilbage... og det er dér det går galt).

MVH Martin

Fra : D9N

Dato : 04-07-03 08:41

> [...]
> osv. (den printer åbenbart halvdelen af et stort farvefelt på vej "ud" og
> den anden halvdel på vej tilbage... og det er dér det går galt).

Hej Martin
det er netop den grå skinne med de sorte caps på der sidder til højre i
printeren, de 2 caps skal slutte helt tæt op til hovederne, og så dannes
der et lille vacum som skal holde hovedet luftfrit, men sidder der
blækrester på de 2 caps då kan den ikke danne vacum, og patronerne tørrer
ud.

du renser det med en fugtig klud, ellers er du velkommen til at kontakte
mig, da jeg jo reparerer printere, og også renser dem.
men gode råd er altid gratis *S*

vh
D9N

Fra : Martin San.

Dato : 04-07-03 22:59

D9N wrote:
> [...]
> du renser det med en fugtig klud, ellers er du velkommen til at
> kontakte mig, da jeg jo reparerer printere, og også renser dem.

Ja, der er møgbesikdt derinde! Har aldrig rengjort printeren helt derinde...
jeg vidste ikke det var nødvendigt. Der står intet om det i manualen
Kan man fjerne hele højre side af printer-coveret så man lettere kan komme
til? Evt. hvis man skruer top-skruen af?

MVH Martin

Fra : D9N

Dato : 04-07-03 23:30

> [...]
> Kan man fjerne hele højre side af printer-coveret så man lettere kan komme
> til? Evt. hvis man skruer top-skruen af?

ja det kan du, og så sidder der nogle clips du skal trykke ind i bunden ,
så vipper du siden fra midten og ud til højre, så kan du komme til , husk
at tænde printeren og åbne klappen så printerhovederne står i midten, tag
så strømmen fra, så kan du bevæge servicestationen , så du kan rense alt
der nede.

vh
D9N

Fra : Martin San.

Dato : 04-07-03 23:43

D9N wrote:
> [...]
> printerhovederne står i midten, tag så strømmen fra, så kan du bevæge
> servicestationen , så du kan rense alt der nede.

Det er simpelthen perfekt! Du skal have mange tak for hjælpen. Nu printer
den som en drøm igen (altså så godt som en Deskjet 720C nu kan printe...).
Du har sparet mig for at købe nye blækpatroner - de refill'ede virker jo
gange udemærket alligevel! *S*
Hvor tit vil du anbefale at jeg rengør printeren derinde hvor patronerne
"parkeres"? En gang i kvartalet eller hver ½ år? Kommer vel an på hvor meget
man printer... men jeg printer ikke ret meget på blækprinteren (kun ca. 70
sider om måneden).

MVH Martin

Fra : D9N

Dato : 05-07-03 10:15

> [...]
meget
> man printer... men jeg printer ikke ret meget på blækprinteren (kun ca. 70

når det er nødvendigt, eller ca hver 2-3 år... alt efter hvor meget der
skrives... det er også et spørgsmål om man tænder og slukker for
printeren, for gør man det vil det være oftere, da den renser hovederne
hver gang...

vh
D9N