Hjælp DirecX
Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-07-03 21:34

Jeg har et problem med min computer. Jeg har lige købt nyt grafikkort.
Hver gang jeg køre en test i DirectX går computeren kold. Jeg har
prøvet med directX 7, 8.1 og 9.

Min hardware er:
Aopen DX34R-U bundkort (VIA chipsæt)
2 x 1266 MHz PIII CPU
1.28 GB ram
Palit gForce FX5200 med 128 mb ram. TV-out og DVI
2 x 80 gb Western digital harddiske med 8 mb ram i raid (onboard)
Onboard lydkort

Jeg køre en engelsk version af windows 2000. Jeg bruger den nyeste
detonator driver til grafikkortet (har også prøvet den medfølgene).
Bruger VIA's nyeste 4in1 driver (har også prøvet den medfølgene og
helt uden. Der er intet andet installeret på maskinen (har lige fået
harddiskene).

Er der nogen der kan hjælpe?

Fra : Doc Nielsen

Dato : 04-07-03 01:57

Michael Nielsen said:
> Jeg har et problem med min computer. Jeg har lige købt nyt grafikkort.
> Hver gang jeg køre en test i DirectX går computeren kold. Jeg har
> [...]
[snip]

Jeg har haft samme problem inden jeg skiftede bundkort. Fejlen jeg fandt
var i en driver der hedder "gart" mener jeg. Det er en Via Agp sys-ting.
Den er med i 4-in-1 pakken.
Denne fil lavede seriøst ged i alt der lugtede af 3D
(BSOD gav mig filnavnet) og jeg måtte en tur i DOS for at slette den.
Derefter spillede maskinen optimalt.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-07-03 16:22

Nu har jeg prøvet lidt mere. Denne gang gik det på en ny bios og
installation af windows XP pro.
Dette hjalp ikke.

> [...]
>Denne fil lavede seriøst ged i alt der lugtede af 3D
>(BSOD gav mig filnavnet) og jeg måtte en tur i DOS for at slette den.

Er der nogen der ved hvad det er for en fil? Og hvad man skal gøre?

Hilsen Michael Nielsen

Fra : Doc Nielsen

Dato : 05-07-03 21:37

"VIA AGP Vxd Driver will provide service routines to your VGA driver and
interface directly to hardware, providing fast graphical access."

or it will make D3D completely unusable...

af hvad jeg kan se så hedder den via*.sys

Nu vil jeg bowle - held og lykke

- Doc