usb-enheder på gammel pc
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-07-03 18:02

Mine bedsteforældre har en ældre, men dog funktionel pc - dog uden
usb-porte. Nu har bedstefar så købt en printer, uden at tænke over den side
af sagen. Kan det lade sig gøre at tilslutte den til pc'en alligevel ved
hjælp af en adapter? Eller er de tusind kroner spildt?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jens Petersen

Dato : 03-07-03 18:21

On Thu, 3 Jul 2003 19:01:57 +0200, "Kevin Edelvang" <jker@ded.invalid>
wrote:

> [...]
>af sagen. Kan det lade sig gøre at tilslutte den til pc'en alligevel ved
Det kræver som minimum at den version af Windows den kører med
understøtter USB.

Jeg mener det er Win95 OSR2 eller nyere der er kravet.

>Eller er de tusind kroner spildt?

Ellers kan den vel byttes til en anden.

--
Jens

Bad news. THESE are the good old days!

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-07-03 18:42

"Kevin Edelvang" <jker@ded.invalid> skrev

> [...]
> af sagen. Kan det lade sig gøre at tilslutte den til pc'en alligevel ved
> hjælp af en adapter? Eller er de tusind kroner spildt?

Sådan en fætter til ca. 100 kroner kan klare det, hvis altså computeren har
Windows 95 OSR2 eller derover:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314577906

For ca. 100 kroner mere, kan man få en USB2.0 kompatibel port, men det vil
næppe nytte meget i en gammel computer.

mvh
Peter