Abit BE-6
Fra : Jimmy

Dato : 02-07-03 22:54

Hej

Mit Abit BE-6 vil ikke anerkende min P-II 350 som andet en P-II 233.

Jeg tror jeg har den nyeste BIOS, men selv den ældste ville kunne klare en
350.

Jeg har i Soft Bios angivet multiplier på 3.5x samt 350 Mhz.

Manualen angiver intet omkring DIP-switches som jeg alternativt kunne rode
med.
Der 'er* dog en række med 10 stks på, hvoraf nummer 10 er sat til ON mens
alle andre til Off.
Dette mener jeg at have set et sted betyder at Soft Bios klarer det hele.

Hvad gør jeg nu?

Mvh
Jimmy

Fra : JK

Dato : 03-07-03 08:04

On Wed, 2 Jul 2003 23:53:50 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>alle andre til Off.
>Dette mener jeg at have set et sted betyder at Soft Bios klarer det hele.

Jamen, 3.5x66 =233, og 3.5x100= 350

Det kan måske være hele problemet: at indstille fsb 100 i bios. Det
hele stilles i bios hos Abit.

Husk at sætte agp på 2/3 og ikke 1/1 (meget vigtigt). Fordi 2/3 x 100
=66, som agp skal køre.

Pci-divider skal stå på 1/3 og ikke 1/2. Fordi 1/3 x 100 er 33, som
pci skal køre.

Så skulle det virke. Hvis ram kan 100 MHz.

I bios er det bedste nok at bruger user-defined settings, og så lige
suse det hele igennem. Under agp skal In-queu-field-depth stå på 8, og
ikke 1, hvis den skal kunne spille noget.

hilsen

John

Fra : Jimmy

Dato : 03-07-03 12:27

"JK" <johnknuhtsen@FJERNmail.dk> wrote in message

> Jamen, 3.5x66 =233, og 3.5x100= 350
>
> Det kan måske være hele problemet: at indstille fsb 100 i bios. Det
> hele stilles i bios hos Abit.

Hmm ja, jeg klikkede rundt i listen over CPU-hastigheder og fandt en der
stod (350)/100 elle rleignende ved - checker når jeg kommer hjem.

> Husk at sætte agp på 2/3 og ikke 1/1 (meget vigtigt). Fordi 2/3 x 100
> =66, som agp skal køre.

Jeg har ikke noget AGP-kort men et PCI-kort.
Vil det så ikke være 100 mhz FSB skal køre?

> Pci-divider skal stå på 1/3 og ikke 1/2. Fordi 1/3 x 100 er 33, som
> pci skal køre.

Den ser jeg lige på.

> [...]
> suse det hele igennem. Under agp skal In-queu-field-depth stå på 8, og
> ikke 1, hvis den skal kunne spille noget.

OK - Den slags har jeg slet ikke været inde i.

Tak for svaret,
Jimmy

Fra : JK

Dato : 03-07-03 13:35

On Thu, 3 Jul 2003 13:26:39 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har ikke noget AGP-kort men et PCI-kort.
>Vil det så ikke være 100 mhz FSB skal køre?

Jo, ram og bundkort kører fsb 100, men agp og pci skal køre med
dividere på henholdsvist 2/3 og 1/3, for henholdsvist 66 og 33 MHz for
dem. AGP skal vist stå rigtigt, selv om du ikke bruger den.

hilsen

John

Fra : Jimmy

Dato : 03-07-03 17:48

> [...]

FSB - 100 Mhz
Multiplier - 3.5
AGP 2/3
PCI 1/3
In-queu-field-depth = 8
User Defined

Hvad pokker gør jeg nu?
Det er ligemeget hvad jeg sætter den til - altid 233 uanfægtet, at det *er*
en 350...

Mvh
Jimmy