Ny harddisk til Compaq Presario 7950.
Fra : Kim Westh

Dato : 02-07-03 20:16

Hejsa.

Jeg er ved at blive overbevist om at min harddisk er meget syg. Efter et
tordenvejr kunne den ikke starte op, og der kom klik-lyde fra kabinettet.
COMPAQ-logoet kom som normalt, men da maskinen skulle loade sit OS kunne den
ikke finde det.

Jeg gav fra starten bundkort og controller skylden. Også fordi jeg kunne
boote fra harddisken efter at have sat den over i min kærestes maskine.

Nå - det kan være en dyr affære at få repareret, så forsikringen blev
indblandet. De ville have en fagmands vurdering så afsted til service med en
beskrivelse af forløbet, som jeg kender det.

I dag fik jeg den tilbage med forklaringen at det var et relæ, der var slået
fra, og at maskinen ikke fejlede noget.

Nuvel - jeg sætter den til og booter; henter den anselige mængde mail - og
er i gang med at besvare en mail, da der igen kommer klik-lyde som når en
fjederbelastet stift rammer en hård plade - og den påstår så, at der ikke
kan skrives til disken. Igen kan den ikke finde operativsystemet når jeg
forsøger mig med en reboot.

Jeg åbner maskinen og prøver at lede efter det forbandede relæ, som jeg fik
at vide var årsagen. Herefter prøver jeg at boote uden dæksel, og maskinen
starter op (selvfølgelig med Bill's blå skærm, der fortæller at windows ikke
blev lukket korrekt).
Under fejlfinding går maskinen i bro igen - og nu tror jeg så at det er
harddisken, der er problemet.

Er jeg helt galt på den?

Hvis jeg vil købe mig en harddisk ca. 40GB med pre-installeret Windows XP -
hvor skal jeg så lede; og hvad skal jeg i hvert fald ikke købe?

Med håb om hurtigt svar

Kim Westh

Fra : Henning

Dato : 03-07-03 05:51

>I dag fik jeg den tilbage med forklaringen at det var et relæ, der var slået
>fra, og at maskinen ikke fejlede noget.
Et relæ?? Der sidder ingen relæer i en Compaq PC! Hvem har givet denne
besked - forhåbentlig ikke et autoriseret værksted?

>Under fejlfinding går maskinen i bro igen - og nu tror jeg så at det er
>harddisken, der er problemet.
>
>Er jeg helt galt på den?
Næ, det lyder meget rigtigt.

>Hvis jeg vil købe mig en harddisk ca. 40GB med pre-installeret Windows XP -
>hvor skal jeg så lede; og hvad skal jeg i hvert fald ikke købe?

40G er vel i underkanten af hvad der kan betale sig i dag? 80G er ved
at være det mindste. Men med præ-installeret windows - det tror jeg
ikke kan lade sig gøre. Har du ikke dine Compaq Restore-skiver?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk