Kan en købe-PC anbefales ? med kravene:
Fra : JK

Dato : 02-07-03 19:15

Hej

Jeg leder efter en købe-PC til noget familie:

1) bambus
2) intel chipset
3) P4 nw2 fsb533 2.4 GHz
4) dokumenterede gode silent standby egenskaber
5) ej onboard grafik
6) gerne onboard LAN og lyd

Desuden efterspørges cd-brænder, usb-i-front, måske dvd-drev.

Nogen bud ?

Jeg synes, at alle tilbud er med ECS. Med mindre andet udtrykkeligt
påstås, så går jeg udfra erfaringsvist, at ECS bundkort ikke kan lave
silent standby.

på forhånd tak.

hilsen

John

Fra : Henning

Dato : 02-07-03 20:05

On Wed, 02 Jul 2003 20:15:29 +0200, JK <johnknuhtsen@FJERNmail.dk>
wrote:

> [...]
>5) ej onboard grafik
>6) gerne onboard LAN og lyd
>
>Desuden efterspørges cd-brænder, usb-i-front, måske dvd-drev.

Hvilket budget? 2.000 eller 10.000?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Nic

Dato : 02-07-03 20:26

> 1) bambus
Findes der andre? ;)

> 2) intel chipset
Naturligvis.

> 3) P4 nw2 fsb533 2.4 GHz
???? Hvorfor ikke 800Mhz FSB - Pris max 50,- mere!

> 5) ej onboard grafik
865 Chipsettet...

> 6) gerne onboard LAN og lyd
Samme

Fra : MHJ

Dato : 02-07-03 21:05

påstanden med +50 for 800 fsb holder ikke - proc. er dyrere, ram er markant
dyrere, hvis du skal udnytte 800, krav til strømforsyning er større o.s.v.

MVH
Morten

Fra : Nic

Dato : 02-07-03 21:13

> påstanden med +50 for 800 fsb holder ikke - proc. er dyrere, ram er markant
> dyrere, hvis du skal udnytte 800, krav til strømforsyning er større o.s.v.
Proc. koster max 50,- mere. Ram koster det samme, du kan bare tage moduler af halv størrelse da du jo skal have 2 PC3200
i. PSU er sgu det samme. Min påstand holder 100%.

Har netop selv opgraderet af samme grund.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-07-03 21:41

Nic wrote:
> Proc. koster max 50,- mere. Ram koster det samme, du kan bare tage
> moduler af halv størrelse da du jo skal have 2 PC3200 i. PSU er sgu
> det samme. Min påstand holder 100%.

Hvis vi nu tager udgangspunkt i en Intel P4 2,4 Boxed...

FSB 533 MHz
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598127

FSB 800 MHz
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598176

Så der er da et par hundrede kroners forskel...

--
Martin K

Fra : Nic

Dato : 02-07-03 21:49

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598176
>
> Så der er da et par hundrede kroners forskel...

Fair nok - men dev er 111% 200,- jeg aldrig ville spare!

Fra : JK

Dato : 03-07-03 07:58

wrote:

> [...]
>
>Jeg synes, at alle tilbud er med ECS. Med mindre andet udtrykkeligt
>påstås, så går jeg udfra erfaringsvist, at ECS bundkort ikke kan lave

Tak til alle. Men I har misforstået. Jeg kan sagtens finde ud af samle
en PC af dele.

Men jeg vil købe en samlet PC af ordentlig kvalitet. Problemerne i at
finde noget godt, har jeg forklaret ovenfor. Noget af det bedste er
vist en byg-selv fra shg. De tager 450 for samling.
Så Intel 865 chipset.

Nogen bedre ide ?

hilsen

John

Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 03-07-03 08:26

prøv at se på proconsult's high-performance maskiner
(http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-high/)

/ask

Fra : JK

Dato : 03-07-03 10:45

On Thu, 3 Jul 2003 09:25:54 +0200, "Jacob Ask Hansen" <ask@galnet.dk>
wrote:

>prøv at se på proconsult's high-performance maskiner
>(http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-high/)

Ja, tak
det er et godt link !

Jeg er nu endt op med noget sammensæt selv hos shg med montering oveni
for 450,-

Det ligger på 5100,- for en AMD 2.0 GHz, og 5850,- for P4 2.4 GHz, med
cd-brænder og dvd, og diskret grafikkort (radeon 9100 kun), 512 Mbyte
ram, 40 Gb harddisk.
Til en ambitiøs pensionist mener jeg, det er udmærket.

hilsen

John

Fra : Henning

Dato : 03-07-03 08:19

wrote:

>Hej
>
>Jeg leder efter en købe-PC til noget familie:
>
>1) bambus
Hvorfor er det et ufravigeligt krav?

>2) intel chipset
>3) P4 nw2 fsb533 2.4 GHz
Hvorfor vælge en langsom processor, når den hurtige ikke er dyrere?

>4) dokumenterede gode silent standby egenskaber
>5) ej onboard grafik
>6) gerne onboard LAN og lyd
>
>Desuden efterspørges cd-brænder, usb-i-front, måske dvd-drev.
>
>Nogen bud ?

Dell? De har pt. tilbud på ovennævnte konfiguration incl. 15"
fladskærm til 7.300,-
<http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?b=43798&m=dkk&l=da&s=dkdhs&sbc=outrageous_dimen&v=d>

Henning
hsb@(fjernes)image.dk