Hvor stor strømforsyning.
Fra : Kim

Dato : 02-07-03 09:21

Har lige bestilt en stak ny HD's til min server...og nu er jeg så nervøs
om min strømforsyning ikke er ved at være for lille.

Jeg har en 340W og den skal trække følgende hardware.

AMD XP 1700+
AGP GeForce2 Grafikkort
2 Netkort
CD drev
4 x 120 GB Maxtor HD's på et Promise SX6000 raid controller (IDE)
1 x 80 GB Western HD
4 Kabinetblæsere
5 HD blæsere
MacPower Digital Doc 5+ blæserstyring

Skal jeg købe en større og hvor stor skal den så være?

/Kim

Fra : Preben

Dato : 02-07-03 11:58

Kim wrote:
> [...]
> 5 HD blæsere
> MacPower Digital Doc 5+ blæserstyring
>
> Skal jeg købe en større og hvor stor skal den så være?

Jeg ville klart vælge at afprøve det først. Du har selvfølgelig en del
diske og en "tung" processor. Men 340W burde kunne trække det, hvis og
så fremt det ikke er meget strømkrævende udstyr du har siddende. Jeg
kender ikke lige specs for dine harddiske.

Prøv det først. Bliver den alt for ustabil - udskift din strømforsyning
til en 400W eller måske 500W.

Strømforsyninger i denne størrelse er faktisk rimelig dyre og derfor
ville jeg klart prøve at tjekke om den 340W kunne trække det. De fleste
strømforsyninger er strømbegrænsede så man altså ikke brænder huset af -
de vil bare slå fra, hvis de kommer til at yde for meget!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Fra : Leony

Dato : 02-07-03 12:44

"Kim" <mesleepy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige bestilt en stak ny HD's til min server...og nu er jeg så
> nervøs om min strømforsyning ikke er ved at være for lille.
> Jeg har en 340W og den skal trække følgende hardware.

Umiddelbart kunne du godt bruge en lidt kraftigere strømforsyning.
Harddiske bruger en del strøm når de spinner op og da du har 5 af
slagsen, så kan det være kritisk.

Som Preben skriver kan du da prøve med den gamle inden du køber nyt.

> Skal jeg købe en større og hvor stor skal den så være?

Du kan evt få fat i en gammel AT(X) PSU, som du kan sætte et par
harddiske og dine blæsere til.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Stoffer

Dato : 03-07-03 12:24

"Kim" <mesleepy@mail.dk> wrote in message news:3F0295E1.6000202@mail.dk...
> [...]
> 5 HD blæsere
> MacPower Digital Doc 5+ blæserstyring
>
> Skal jeg købe en større og hvor stor skal den så være?

Jeg brændte min 340 watt af da jeg satte en vapochill til og overclokede med
p4 2.4 til 3.6 ghz, først lugtede den lidt og så sagde det bang...
Det var med 5 diske, gf4 + alt det andet skrammel.
Men min p4 trak over 100 watt og den vapo trækker ca 60 watt. Så en 340 watt
kan vel lige gå endnu til dit system