Intel P4, Socket 478 versioner - hvad er e~
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 02-07-03 08:34

Jeg er ikke helt ajour i Intels P4 varianter i socket 478. Hvad er
forskellen på "Willamette", "Prescott" og "Northwood".

Jeg har selv en 1,6 Ghz, 400Mhz FSB. Hvad er det for en variant?

VH Thomas Antonsen

Fra : Preben

Dato : 02-07-03 11:52

Thomas Antonsen wrote:
> Jeg er ikke helt ajour i Intels P4 varianter i socket 478. Hvad er
> forskellen på "Willamette", "Prescott" og "Northwood".

Så vidt jeg husker er "Willamette" bygget på 0.18um og "Northwood" på
0.13um. Det betyder at Northwood bruger ca. det halve i strøm og derfor
producerer mindre varme.
"Prescott" kender jeg ikke!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Fra : FreddiE

Dato : 02-07-03 12:04

"Preben" <64bit@mailme.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> "Prescott" kender jeg ikke!

Pentium 5 ;)

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-07-03 13:48

Thomas Antonsen skrev:
> Jeg er ikke helt ajour i Intels P4 varianter i socket 478. Hvad er
> forskellen på "Willamette", "Prescott" og "Northwood".
>
> Jeg har selv en 1,6 Ghz, 400Mhz FSB. Hvad er det for en variant?

Det er en Northwood. Eller en Willamette. Check hvor meget cache
den har, en NW har 512 kB. En Willy har svjh 256 kB. Et cpu id
program burde kunne fortælle dig det. Eller din kvittering for 'puteren.

Hvis den var rigtig hurtig og super dyr da du købte den for mange år
siden, er det en willamette - er den relativt ny og var den "langsom" da
den blev købt er det en NW.

mvh
Jeppe Seidelin Dam