Varme
Fra : Claus Otto

Dato : 01-07-03 20:41

Jeg har en AMD XP 1800+ mener
når min søn sidder og spiller går skærmen ud efter ca 1½ time og låser
system
i min bios kan jeg se at cpu'en er 65 grader og luften i kabinettet er 41
grader, selve rummert den står i er 20 grader
Kabinettet er et full tower ATX, kan ikke huske fabrikat
jeg bruger en luft køler lige nu

Hvad vil i anbefale for at bringe denne temperatur ned da det tydeligvis er
den der er for høj

Svar mig meget gerne direkte da dette haster

Claus

Fra : FreddiE

Dato : 01-07-03 20:46

"Claus Otto" <cl.o@besked.com> skrev i en meddelelse

[snip]

Installer nogle kabinetsblæsere - http://www.studiedata.dk

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-07-03 22:11

FreddiE skrev:

> "Claus Otto" <cl.o@besked.com> skrev i en meddelelse
>
> [snip]
>
> Installer nogle kabinetsblæsere - http://www.studiedata.dk

og skænk selve flowet en tanke... der skal flyttes kold luft ind og varm
luft ud i hele kabinettet...
--

Mvh. Peter.
____________________________________

Fra : Jolu

Dato : 01-07-03 21:34

Hej Claus,

65 gr. er endnu ikke oppe i det kritiske felt. Det menr jeg for amd cpuer
først er omkring de 70. Installer nogle kabinetsblæsere eller pil den ene
side af kabinettet i denne lumre sommerhede og sæt den på igen til
efteråret. Gå evt. ind i bios og stil den til først at lukke ned ved 75 gr.

Jf. nedenstående links så:
a.. Op til 65 grader kører så godt som alle processorer fuldkommen stabilt

b.. Op til 75 grader kører langt de fleste processorer fuldkommen stabilt

c.. Først fra 90 grader og op risikerer en AMD processor at tage fysisk
skade

http://asp.webconsult.dk/privat/ShowPage.asp?ID=84

Mvh Jolu

Fra : Leony

Dato : 02-07-03 12:40

"Claus Otto" <cl.o@besked.com> skrev i en meddelelse

> Hvad vil i anbefale for at bringe denne temperatur ned da det
> tydeligvis er den der er for høj

Tjek grafikkortets køling (efter 1½ times hardcore gaming er chippen
sikkert mere end lunken).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kim Nielsen

Dato : 03-07-03 23:31

Efter min mening er CPU altså for varm - Check for en bedre cpukøler - Den
XP1800 jeg havde blev 44-45 gr. med en silint viking v. 1
Ellers et par cabinetblæsere oveni - eller pil den ene side cabinet af som
nødløsning

Mvh. Kim

Fra : brando

Dato : 06-07-03 15:49

Jeg har haft samme problem (60-67°) på min XP1900 og installeret en ekstra
køler (PCI slot køler). Køleren har jeg placeret i slottet ved siden af
grafikkort og det har med det samme sænket temp med 8-10°
Jeg har så yderligere sat en 80mm køler i den ene side af kabinettet som
suger luft ind i kabinet.
Denne metode har hjulpet så meget på temp at den ligger nogenlunde stabilt
omkring 42-50° og CPU er blevet meget mere stabil, da jeg ikke har haft
nogen crash i nu 3 måneder.
Jeg må på det kraftigste fraråde at du bruger din computer uden sideplade i
længere tid da kabinettet er designet til at luftstrømmen skal komme helt ud
i yderkanten af boksen for at køle. Yderligere har du en stor risiko for at
dine børn eller andre kan komme til at fingerere inde i kabinet, med
efterfølgende skade på computer og ikke mindst børn.

Hilsen
Brano