CompactFlash hente data fra kamera
Fra : Peter Snabe

Dato : 01-07-03 18:32

Hej

Jeg har et problem. Jeg har gemt nogle data på et CompactFlash kort, som
jeg nu skal have frem. Imidlertid kan jeg ikke finde min kortlæser.
Findes der nogle programmer, så jeg kan hente det via et Canon Digital
Ixus 300 kamera eller er jeg tvunget til at købe en ny kortlæser?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-07-03 18:47

Peter Snabe wrote:
> [...]
> kortlæser. Findes der nogle programmer, så jeg kan hente det via et
> Canon Digital Ixus 300 kamera eller er jeg tvunget til at købe en ny

Mit Nikon optræder i stifinder på samme måde som min kortlæser når det
bliver koblet direkte til computeren. Har du prøvet bare at bruge stifinder?
Har dog ikke prøvet at bruge mit kamera til at overføre data.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 01-07-03 19:36

"Peter Snabe" <peter@snabe.dk> skrev

> [...]
> Findes der nogle programmer, så jeg kan hente det via et Canon Digital
> Ixus 300 kamera eller er jeg tvunget til at købe en ny kortlæser?

Du kan ved hjælp af det medfølgende USB-kabel og Canon Zoombrowser
programmet overføre billederne til din computer. Bruger du Windows XP popper
der en tilsvarende guide op, når du forbinder kameraet til computeren. For
begge dele gælder det dog, at du først skal installere den medfølgende
driver til kameraet.

Tjek din manual

Mht. svaret fra Søren Nielsen, er Canon kameraet desværre (så vidt jeg ved)
ikke så smart, at det automatisk optræder som et ekstra drev, når det er
forbundet til computeren.

mvh
Peter

Fra : Peter Snabe

Dato : 01-07-03 20:57

> [...]
> der en tilsvarende guide op, når du forbinder kameraet til computeren. For
> begge dele gælder det dog, at du først skal installere den medfølgende

Hej

Det er åbenbart et problem, at det er datafiler eller at filerne ikke
ligger i et bestemt katalog. Zoombrowser kan i hvert fald ikke se nogle

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-07-03 21:53

> Jeg har et problem. Jeg har gemt nogle data på et CompactFlash kort,
som
> jeg nu skal have frem. Imidlertid kan jeg ikke finde min kortlæser.

Hvor i verden holder du til ?
Der er sikkert en der nemt kan hjælpe dig med at få filerne af.

/A