Ram fejl/test
Fra : Remmen

Dato : 01-07-03 10:43

Min to år gamle PC er begyndt at opføre sig lettere mærkeligt. Den afslutter
programmer og genstarter med helt tilfældige intervaller. Da det sker både
lige efter boot, i Windows XP og i spil tror jeg det er mit ram modul som
der er noget galt med.

Jeg har så fået fat i Memtest-86 og har kørt en del af testen - efter 6 test
havde programmet fundet ca. 70.000 fejl... Ikke noget at sige til at PCen er
ustabil hvis det er rigtigt. Men... Kan jeg være nogenlunde sikker på at
programmet ikke tager fejl? Og der eventuelt nogen som kender et sted hvor
man kan få sin ram hardware testet til en rimelig pris (dvs. mindre end
prisen på et nyt DDR-ram modul)?

Lars

Fra : Jonas Jalling

Dato : 01-07-03 11:10

Remmen wrote:
> [...]
> nogen som kender et sted hvor man kan få sin ram hardware testet til
> en rimelig pris (dvs. mindre end prisen på et nyt DDR-ram modul)?

Hej Lars,

Jeg tror ikke at du behøver at være bekymret for at dine ram ikke er i
stykker. Men hvis du vil være helt sikker, kan du jo prøve at smide dem
over i en anden maskine og køre testen der også. Har du ikke stadig
garanti på det gamle modul? For så er det da med at komme hen og få det
byttet.

Jonas Jalling

Fra : KT

Dato : 01-07-03 12:32

Prøv at sætte ram-timings og/eller hastighed langsommere i din bios. Det kan
måske hjælpe en hel del på problemet.

Fra : colorrit

Dato : 01-07-03 21:37

Min PC opførte sig ligeså. Kørte også Memtest der fandt en masse fejl.
Skiftede ram ud - det er billigere end at få testet dem - og nu kører
maskinen uden fejl.