squirrelmail kan ikke logge på
Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-07-03 08:15

Her til morgen forsøgte jeg lige at installere Apahce/PHP/squirrelmail
igen, og det gik uden problemmer, apahce spiser en .PHP sådan som den
skal (og ikke som sidst jeg forsøgte, ikke kunne gøre noget med
den) og squirrelmail starter op som den skal, men når man så forsøger
at logge på (http://milli.dk/squirrelmail/index.php), så kommer den
med følgende fejl

|Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: php_hostconnect: connect
|failed in /var/www/html/squirrelmail/functions/imap_general.php on
|line 172

|Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to
|localhost:143 in
|/var/www/html/squirrelmail/functions/imap_general.php on line 172

Og så kommer den ikke længer, hvad er der mon galt?

P.S. her om en halv time tager jeg på ferie, og må rode vider herfra
når jeg kommmer hjemigen om en ugestid,,,

Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-07-03 08:26

Ivar Madsen skrev Lørdag den 19. juli 2003 09:14 i dk.edb.system.unix:

> Og så kommer den ikke længer, hvad er der mon galt?

Jeg fandt udaf at den brokker sig over ikke at kunne få kontakt med min
IMAP server, fandt udaf at den skal have en
chkconfig imap on
for at xinetd services kan starte den. Og nu kommer den også med den
velkendte
|There is no such option for an xinetd services

så det skulle være som det skal. Men jeg kan ikke telnet'e til imap
port 143

| [root@server config]# telnet 127.0.0.1 143
| Trying 127.0.0.1...
| telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

Hvad gør man så?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 19-07-03 10:52

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

> [...]
> chkconfig imap on
> for at xinetd services kan starte den. Og nu kommer den også med den

Hvordan ser din /etc/xinetd.d/imap ud (eller hvad filen nu hedder)?

> så det skulle være som det skal. Men jeg kan ikke telnet'e til imap
> port 143

> Hvad gør man så?

Sørger for at der rent faktisk kører en IMAP-server.

/Rasmus

Vampires are not visible in mirrors, which explains why they are often
backed over in parking lots.

Fra : Kim Emax

Dato : 22-07-03 00:02

Ivar Madsen wrote:

> [...]

Mon du har en IMAP server kørende? Det virkede out-of-the-box for mig,
bortset fra at jeg ikke have en IMAP server kørende, så måske er det
problemet for dig også.

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør