Advarsel ny takserings måde på DIX'en
Fra : Eivind Olsen

Dato : 01-04-01 19:30

I hørte det her på dk.edb.netvaerk først
TeleDanmark (dem med halstabletterne I ved) og de andre aktører på danske
marked har netop sluttestet en ny taksering metode:

Den går ud på at det efter sommer er slut med Flatrate abonnementer -
istedet vil man
taksere på hvor afsender og modtager IP befinder sig.

Eksempel :

En IP pakke sendt fra DK til USA vil koste 1/100000 kr mens f.eks pakker fra
DK til DK vil være gratis.

De endelige regler forventes at blive sendt til alle abbonnementer inden 1
maj.

Eivind

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-04-01 19:34

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Den går ud på at det efter sommer er slut med Flatrate abonnementer -
> istedet vil man
> taksere på hvor afsender og modtager IP befinder sig.

Derudover indføres en slags opkaldsafgift ved det at man nu skal betale pr.
DNS-opslag

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : cjt

Dato : 01-04-01 21:06

Ligesom at der vil blive påbelagt abonnenterne en afgift, såfremt man til
nyhedsgruppen stiller et spørgsmål som kan ses i Windows' eller
applikationens hjælpefil!

Hvor højt dette vil blive takseret er endnu ikke fastsat!

--
Med venlig hilsen / Best regards
Carsten

Fra : Arne Eckmann

Dato : 01-04-01 19:35

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> skrev:

> I hørte det her på dk.edb.netvaerk først

at ranslirpa havde været på arbejde.

mvh
Arne

Fra : Anders Lund

Dato : 01-04-01 21:16

Viste I at :

Regeringen i fredags vedtog at skyde 45 Mia i et bredbånds projekt. I løbet
af det næste år, vil alle husstande og virksomheder, som ville ønske det få
indlagt lyslederkabler. Hastighed på dette net vil ligge på 8 Gigabit pr
husstand, hvilket vil give en download hastighed på en GB på sekundt. Nettet
basere på en forbindelse metode kaldt APRILS (Pakke Koblet Rundt Isoleret
Lednings System). Routeren der bruges til denne forbindelse kaldes en NAR
denne routings form afløser den gamle NAT som kendes fra vores nuværende
foorbindelser.

Mvh
En nørd

Fra : Frans Jensen

Dato : 01-04-01 21:41

On Sun, 1 Apr 2001 20:34:51 +0200, "Arne Eckmann"
<arne.eckmann@mail.tele.dk> wrote:

>at ranslirpa havde været på arbejde.

Ran Slirpa
var det ikke ham som lukkede Internet for et par år siden,
fordi alle severne skulle hovedregøres?

PS. jeg har hørt at der er en hund som har stjålet et backbone
fra TDC og gravet det ned, det er derfor deres Usenetservere ikke
kører optimalt

--
Jeg er født med en bajer i hånden
sådan har jeg tænkt mig at jeg også ville dø ­

Fra : Arne Eckmann

Dato : 02-04-01 01:31

"Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev:

> Ran Slirpa
> var det ikke ham som lukkede Internet for et par år siden,
> fordi alle severne skulle hovedregøres?

Det lyder meget sandsynligt. Det er nemlig helt utroligt,
hvad Ranslirpa sådan har nået at udrette i tidens løb.

mvh
Arne