Audio-kabel mellem DVD-drev og bundkort
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 19-07-03 15:05

Hej

Kan det ikke lade sig gøre at få lyden igennem via IDE-kablet ligesom data
kommer igennem (for at få muisk fra CD via DVD-drev) ? Eller er jeg nødt til
at bruge audio-kabel mellem DVD-drev og bundkort?

Mit bundkort er ASUS P4PE GL/F/SATA/GD og jeg kan se der er to stik til
audio-kablet men den ene stik er hvid og den anden sort.. Jeg kan ikke se
hvilken af disse to stik er nr. 1 og 2... Kan I fortælle mig det?? Eller er
det ligemeget?

Kan jeg bruge det andet stik til CD-RW drevet??

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-07-03 20:16

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in message
> [...]
til
> at bruge audio-kabel mellem DVD-drev og bundkort?

Jeg har ikke tilsluttet noget.. Og programmer som Windows media player,
RealOne player osv, henter alligevel lyden igennem interfaset istedet... Kan
dog ikke huske om de skal sættes op til digital i opsætningen

Fra : FalconDK© [2635]

Dato : 18-07-03 20:53

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ligemeget?
>
> Kan jeg bruge det andet stik til CD-RW drevet??

De to stik du omtaler på dit bundbræt, er til brug for tilslutning af et
cd-rom drev samt en AUX indgang. Du skal bruge et specielt lyd-kabel der som
regel følger med dit cd/dvd-rom drev hvis du vil have digital musik/lyd fra
dit drev over til dit lydkort evt. det på brædtet.

Digitalt lyd kan f.eks. være lyd som en musik cd som bliver indsat og
afspillet som var det en alm. cd afspiller men også hvis du vil se en brændt
film du lige "har lånt" på nettet og brændt ned,,, nhå nej, det hedder jo -
taget en back-up af en film og vil have en god digital lyd ud....

Ellers er det "kun" analog lyd der vælter ud fra lydkortet, og jow, der er
faktisk omend ikke stor forskel, så en hørbar forskel i kvaliteten!!!

Det "lille" digital kabel er som regel et 3 leder kabel i farverne - Hvid,
Rød og Sort.

Jeg ved godt at - der nu er 2 slags "Digital" - muligheder men - den rene
digitallyd kommer fra det kun 2 benede stik men bruges dog kun sjældent!

Du kan godt tilslutte både dit cd-rom drev samt dit dvd-drev til hvert stik
på lydkortet, "AUX" og "CD", det står på hvad der er til hvad på brædtet, men
som regel er det dét hvide stik - der er til cd-rom og det sorte stik, til
"AUX".

--
.\!!/.
(©.©)