Promise Ultra IDE133 controller TX2
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 19-07-03 14:57

Hej

IDE133-kortet kan man bruge harddiske max. 137 GB men kan det ikke lade sig
gøre at bruge større harddiske f.eks. 200 GB tilsluttet dette kort?? Ved at
ændre noget i BIOS eller i Windows XP eller hente den nyeste driver til
kortet??

Jeg kan slet ikke finde andre IDE133-kort der ikke har RAID og SATA for jeg
ønsker kun IDE133-controller der kan overstige 1337 GB harddiske??

Er det rigtigt at SATA er fremtiden og afløser til IDE133 så jeg skal altså
kun købe SATA-harddiske næste gang?? Mit ASUS P4PE GL/F/SATA/GD og her kan
jeg altså max. bruge 2 SATA-harddiske?

Samtidig kan jeg beholde og bruge IDE133-harddiskene sammen med ZIP, DVD, CD
RW??

Er det ligemeget hvor store harddiske jeg kan købe og bruge til SATA?

Venlig hislen Bart Bendtsen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 18-07-03 19:03

Bart Bendtsen wrote:

> Er det ligemeget hvor store harddiske jeg kan købe og bruge til SATA?

Ja.
Nyere harddiske+bundkort bruger 48-bit LBA, og det kan adressere op til
144.115.188 GB.
Jeg tror ikke du finder en harddisk på over den størrelse lige foreløbig.

Fra : MN

Dato : 19-07-03 06:33

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in message
> [...]
at
> ændre noget i BIOS eller i Windows XP eller hente den nyeste driver til

KLIP

Jo da..

Du skal bare flashe med en nyere bios:

http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?productId=11&category=bios&os=0