Hente data fra en dropdown menu
Fra : Karin Jochimsen

Dato : 01-04-01 19:23

Hej

Jeg har brug for at hente en leverandørs nr. fra en dropdown menu, altså den
valgte leverandørs nr. Hvordan gør jeg det???

MVH Karin

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 01-04-01 21:23

Alt efter om du i din form bruger get eller post:
Request.Querystring("NavnetPåDinDropDownBoks")
Request.form("NavnetPåDinDropDownBoks")
Mvh
Janus

Fra : Emil Rossing

Dato : 02-04-01 08:50

Hvis du ikke ved om du bruger post eller get kan du også bare skrive:
Request("NavnetPåDinDropDownBoks")

[grimt men effektivt]
\Emil
*opinions are my own*

Fra : Karin Jochimsen

Dato : 02-04-01 18:52

Det jeg vil er som følgende :

<%Response.Cookies("Leverandoer")("Levnr") = Request.Form("Leverandoer")
Response.Cookies("Leverandoer").Expires = Date+1%>
Hvor request - leverandoer er dropdown-menuen, men jeg får ikke noget i min
cookie, gør jeg noget forkert???

Karin

Janus Klok Lauritsen <janus@mcb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Z6Mx6.1324$ph5.66770@news101.telia.com...

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 02-04-01 19:13

Prøv at checke i din <form> tag om method er sat til Get. Hvis den er skal
du bruge Request.Querystring("Leverandoer").
Ellers prøv evt. som Emil skrev at bruge Request("Leverandoer").
Du skal også være sikker på at din dropdown's name er sat til "Leverandoer".
Hvis det ikke er her fejlen ligger, så prøv at poste lidt mere kode, så vi
kan se hvad du gør.