Dejlig, flot, sort labrador ska
Fra : Ole Mølgaard

Dato : 18-07-03 14:49

En meget flot, godmodig, kvik, sort Labrador Retriever han, ved navn
King og født 22/11 1999 sælges for meget rimelig pris til den rette.
King er pga. ringe jagtmuligheder kun brugt til jagt tre til fire
gange, men er utrolig god og ivrig til at apportere både på land og i
vand. Den kan hente, standse og lægge sig ved pift under hentning og
under hjembringning og kommer pænt hjem og afleverer. Den bliver
trænet hver dag. King er forbeholden og gør lidt over for fremmede,
men er meget godmodig og har aldrig snerret eller bidt efter nogen.
God til børn.
Rigtig flot stamtavle med Bekkanettes Macon (03057/98) som far og
Giltips Jill (10097/94) som mor. Alle dyrlægebesøg og vaccinationer er
ok.

Fra : Battlefield´s

Dato : 19-07-03 21:15

"Ole Mølgaard" <olem@bjergsnaes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Rigtig flot stamtavle med Bekkanettes Macon (03057/98) som far og
> Giltips Jill (10097/94) som mor. Alle dyrlægebesøg og vaccinationer er

Hej
Jeg har været inden på DKK´s hjemmeside og checket forældrenes HD-index og
her kan jeg se at faderen ikke er HD-fotograferet, så jeg kan slet ikke
forstå hvordan han kan blive far til et kuld, der er da krav om
HD-fotografering hos Labradors!
Hilsen Vibeke, der bare undrer sig.

---

Fra : Kr Kristensen

Dato : 20-07-03 10:54

Så hvit jeg kan se er det hd der mangler men indexet er der så mon ikke det
er en fejl på DKK indeks liste
Så umiderbart ser det ud som om at han er fotograferet men status der
mangler da både indekset og sikkerhed er der
kr

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-07-03 12:07

"Kr Kristensen" <krkr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så umiderbart ser det ud som om at han er fotograferet men status der
> mangler da både indekset og sikkerhed er der

Hej Kristian
Jo, det er da muligt, men en hund kan jo godt figurere på indexlisten uden
selv at være HD-fotograferet. Det gør vores gamle tæve da, (hun var født i
1976).
Men faderen burde jo være fotograferet når han er blevet far.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 20-07-03 12:54

Hundene har både index og sikkerhed selvom de ikke er HD-fotograferet
selv. Index og sikkerhed udregnes jo udfra familiens resultater.

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Søren Voigt

Dato : 20-07-03 13:54

> [...]

> her kan jeg se at faderen ikke er HD-fotograferet, så jeg kan slet ikke
> forstå hvordan han kan blive far til et kuld, der er da krav om

Sjovt nok gjorde jeg det samme. Min konklusion var, at forældrene havde
DKK-stambog, men at afkommet ikke havde.... (måske en DJR-stambog hvor de
som bekendt ikke interesserer sig for sundhed).

Mvh.
Søren

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-07-03 14:03

"Søren Voigt" <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> DKK-stambog, men at afkommet ikke havde.... (måske en DJR-stambog hvor de
> som bekendt ikke interesserer sig for sundhed).

Hej
Nåh ja, det kan da selvfølgelig være. Ole skrev jo ikke hvilken stambog
hunden havde.
I øvrigt er det altså lidt smart, at man kan se HD-index på alle de hunde
man har stb.nr. på. Jeg har da, for sjovs skyld, set efter vores gamle
hundes, de fleste stod der.
Hilsen Vibeke, og to stk. meget varme sorte labbere, der vist godt kan
overtales til at udsætte eftermiddagsturen til aften.

---

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 21-07-03 16:31

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3f1a939e$0$2666$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
> Hilsen Vibeke, og to stk. meget varme sorte labbere, der vist godt kan
> overtales til at udsætte eftermiddagsturen til aften.

Desværre har jeg ikke haft mulighed for at følge debatten, men her er
alle oplysninger vedrørende King og forældre.
King er 19/3 2000 registreret i DRU: Dansk Racehunde Union med STB
NR.: 113513. Faderen er Bekkanettes Macon (03057/98 - s B1) og moderen
er Giltips Jill (10097/94 s A2).
Jeg håber, det kan give lidt klaring. Har lige været ude at træne
King, som på trods af varmen sprinter afsted. Under gåturen bagefter
vil den dog gerne finde de skyggefulde steder og ligge lidt. Jeg
forstår den.
Ole Mølgaard

Fra : Søren Voigt

Dato : 21-07-03 22:57

> [...]
> King, som på trods af varmen sprinter afsted. Under gåturen bagefter
> vil den dog gerne finde de skyggefulde steder og ligge lidt. Jeg

Kære Ole,

Hvorfor er du så meget mere stolt over hundens DKK-meriter (på
forældresiden) end du er over den kendsgerning at hunden har en en DRU
stambog? Jeg synes ærlig talt at hunden er den samme, men hvorfor synes du
tilsyneladende ikke at det er så fint med DRU-stambogen siden at du først
nævner det nu?

Du er meget sparsom med oplysningerne omkring hvorfor hundens skal skifte
hjem, men jeg er nødt til at spørge om, der er tale om dårlige nyheder på
sundhedsfronten???

Mvh
Søren Voigt

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 22-07-03 07:36

"Søren Voigt" <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote in message news:<3f1c6149$0$97170$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> hjem, men jeg er nødt til at spørge om, der er tale om dårlige nyheder på

Du har helt ret, at hunden er den samme, og jeg går selv slet ikke så
meget op i stambog m.m., hvorfor vi heller ikke har brugt King til
avl, men jeg ved at andre kunne have interesse i det. Jeg er heller
ikke så meget inde i de forskellige foreninger/unioner.
Det, der er problemet, er, at vi har fået sygdom i familien, der gør
det nødvendigt at afhænde King, men til et kærligt sted, hvor den også
kan få brugt sine kræfter og talenter, så den forbliver en glad og
ivrig hund.

Mvh
Ole Mølgaard

Fra : Søren Voigt

Dato : 22-07-03 10:26

> [...]
> det nødvendigt at afhænde King, men til et kærligt sted, hvor den også
> kan få brugt sine kræfter og talenter, så den forbliver en glad og

Hej Ole,

Det gør mig ondt at høre, og jeg håber virkelig at du får held til at
placere King hos en god og kærlig familie. Det ville jo være allerbedst om
han kom et sted hvor han kunne få nogle jagtdage i sæsonen.

Jeg kan ikke helt bedømme hans færdigheder ud fra det du skriver, men en
færdigtrænet jagthund på fire år er faktisk i høj kurs! Har du overvejet at
udlyse ham f.eks. på www.jagtformidling.dk ? Eller (hvis det ikke strider
mod fundatsen ) at "beskrive problemet" i dk.fritid.jagt ?

Jeg har hørt om jægere der betaler femcifrede beløb for en trænet hund,
selvom de højeste priser betales for hunde der er lidt yngre end King. I
England er der hundetrænere der "lever af" at træne jagthunde op og sælge
dem. En god bekendt af mig har netop betalt £2.500 for en eet år gammel
Labrador som var trænet til hvad der svarer til begynderklasseniveau i det
danske markprøvesystem.

Jeg tror ikke at en jæger vil gå så meget op i hvilken stambog King har, men
vedkommende vil nok være meget optaget af, at King har et godt helbred. Det
er jo netop fordelen ved en hund på fire år, at her kan man bare
røntgenfotografere den for at kontrollere hofter og albuer. Det kan man ikke
med en hvalp. Og måske har en anden person ikke færdigheder eller den
tålmodighed det kræver at træne en hund op til det niveau som du har gjort
med King. Og her kan man se resultatet. Det kan man heller ikke med en
hvalp. Der er mange fordele ved at få en voksen hund.

Som bekendt er det forbudt at gå på jagt på fuglevildt uden at medbringe en
egnet apporterende hund, og nu hvor jagtsæsonen står for døren er jeg sikker
på at der findes jægere der vil give "deres højre arm" for at kunne få en
jagtkammerat som King. Men jeg synes som sagt kun at det ville vise
seriøsitet, hvis køberen betingede sig at King havde sundheden til at blive
brugt på jagt. Ingen kan være tjent med, at King bliver "slidt op" af livet
som jagthund i en relativ ung alder. Og hvorfor skulle hans hofter ikke være
i orden? Både mor og far er OK og du har jo ikke registreret nogen
problemer.

Så jeg mener godt at du kan sælge ham som jagthund for den "rimelige pris"
du taler om **plus** det som dyrlægen tager for at fotografere hans hofter
og albuer. Bare en idé.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 22-07-03 21:20

"Søren Voigt" <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote in message news:<3f1d029c$0$97158$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> du taler om **plus** det som dyrlægen tager for at fotografere hans hofter

Tak for dine råd og erfaringer. Jeg havde sendt annoncen til
jagtformidlingen og den er nu på.

Med venlig hilsen
Ole Mølgaard

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 25-07-03 21:41

olem@bjergsnaes.dk (Ole Mølgaard) wrote in message news:<b7e36078.0307221220.16155f68@posting.google.com>...

> Tak for dine råd og erfaringer. Jeg havde sendt annoncen til
> jagtformidlingen og den er nu på.
>
> Med venlig hilsen
> Ole Mølgaard

King er nu solgt til en rigtig god og kærlig jæger.
mvh
Ole Mølgaard

Fra : Søren Voigt

Dato : 27-07-03 08:35

> King er nu solgt til en rigtig god og kærlig jæger.

Hej Ole,

Selvfølgelig er han det!!! Labrador Retriever er verdens bedste all-round
jagthund, og desuden er det en fantastisk rar hund at have i familien.

Trods de kedelige omstændigheder i din familie var det godt at du tog dig af
King.

mvh
Søren