database
Fra : Jørgen

Dato : 18-07-03 14:01

hvor finder jeg en database, hvor jeg bla. kan lave mit egen database
som en logbog.
f.eks.

Qrs nr: Dato: Call: Navn: QTH: sted. Frekvens: Mode
Power Bemærkninger:

hilsen Jørgen

Fra : Jimmy

Dato : 18-07-03 14:04

"Jørgen" <oz1jb@mail.dkx> wrote in message
> hvor finder jeg en database, hvor jeg bla. kan lave mit egen database
> som en logbog.

MySQL er en gratis database-server, hvor du kan oprette alle de databaser,
tabeller mv som du har lydt til.

Microsoft Access er en lidt mere tilgængelig database-program som følger med
nogle versioner af Office.

Du må nok angive dit behov lidt mere præcist, da det kan være svært at råde
dig ordenligt på baggrund af de givne informationer.

Måske jeg misforstår dig - er det en færdigprocuceret database du ønsker som
du blot skal fylde ud?

Skal data hentes og indsættes via PHP/ASP?

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-07-03 16:05

Jørgen skrev:

> [...]
> som en logbog.
> f.eks.
>
> Qrs nr: Dato: Call: Navn: QTH: sted. Frekvens: Mode

Det tror jeg de fleste databaser kan klare...
MySQL, MSSQL, MS Access og mange andre...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Jørgen

Dato : 18-07-03 15:33

Tak for hjælpe

hvor kan jeg hente dem

Jørgen

Peter Sepstrup <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f17f0c4$0$48903$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-07-03 18:38

Jørgen skrev:

> Tak for hjælpe
>
> hvor kan jeg hente dem

Ja Access forære de jo ikke ligefrem væk desværre, men du har måske adgang
til den i forvejen igennem en MS officepakke? Men MySQL kan du hente her:
www.mysql.com og du kan med fordel programmere din "front-end" i php:
www.dk.php.net
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-03 17:46

Jørgen skrev:
> [...]
> som en logbog.
> f.eks.
>
> Qrs nr: Dato: Call: Navn: QTH: sted. Frekvens:

Du kan oprette en i Access, hvis du altså
har en Office Pro version, har du ikke det
vil jeg anbefale dig at spørge i:
news:dk.fritid.hamradio om ikke der har
noget du evt. kan bruge.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 19-07-03 00:13

"Gevaldi" <georg_valdi (at) hotmail.com> skrev:

> vil jeg anbefale dig at spørge i:
> news:dk.fritid.hamradio om ikke der har
> noget du evt. kan bruge.

Den skal jeg lige have uddybet?
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-07-03 22:30

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> wrote in message

> Den skal jeg lige have uddybet?

LOL - tabeldef ligner en logbog til noget radio halløj

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 19-07-03 02:41

Peter Lykkegaard skrev:

> LOL - tabeldef ligner en logbog til noget radio halløj

Arhh... den havde jeg ikke lige luret
--
Mvh. Peter.