Insektmiddel ??
Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-07-03 09:16

Hvad benytter i til at sprøjte jeres heste med, imod insekter & fluer ??

Jeg blandede engang selv noget, som var det mest effektive jeg nogensinde
har brugt.. men kan selvfølgelig ikke huske andet end at det er af
Citronella Olie, Eddike, og vand.. men ikke i hvilke doser.
Nogen der kan hjælpe.
Har prøvet de der købeprodukter, uden held desværre.
Så lad os rulle de gamle huskeråd ud....

Hilsen Berit
http://www.arabiskrideklub.dk
http://www.familiehunde.dk

Fra : Liva

Dato : 21-07-03 09:16

Jeg tror der er mange iår der er plaget af div. flyvende stikkedyr, bl.a
hestebremser.
Jeg har ellers altid kunne holde dem væk med at gi' hestene hvidløg, men
ikke i år.
Hjortetaksolie holder alt væk. Incl. næsten os andre... men effektivt er det
altså.
Kh
Liva

Fra : Mona

Dato : 21-07-03 10:01

Liva <liva01@get2net.dk> skrev i en
> [...]
hvidløg, men
> ikke i år.
> Hjortetaksolie holder alt væk. Incl. næsten os andre... men

....og hvor er det nu liiiige at man køber den slags?

Hilsen

Mona

Fra : Osvald

Dato : 21-07-03 11:49

"Mona" <mismo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvidløg, men
> effektivt er det
>

> ...og hvor er det nu liiiige at man køber den slags?

Matas eller apoteket...
Knus

Fra : Torben Hansen

Dato : 21-07-03 22:12

Hej
Smører du bare ren hjortetaksolie på pelsen og hvor meget??
Er det over det hele??
Ved du hvor længe det holder?? Da min hest står på græs et stykke vej herfra
er jeg kun derude en gang om ugen.

Venlig hilsen
Tine, Vejle

Fra : Liva

Dato : 22-07-03 05:55

Hej
Tag handsker på. Hæld lidt på en klud eller svamp. Tør et par gange hen af
ryggen under maven, bringen osv.
men pas på hestens øjne. Er det en følhoppe, så pas på ikke at smøre på
patterne. Det holder et par dage.
Kh
Liva

Fra : Doris

Dato : 23-07-03 14:08

Og hestene bliver såååå dejlige sorte ;) hjalp ikke på min sidste år.

Fra : Liva

Dato : 24-07-03 06:34

Ja, det pynter ikke hesten, især ikke hvis det er en lys hest, men det er
meget effektivt, og det er vel pt. det vigtigste!!!
Kh
Liva

Fra : Anet

Dato : 26-07-03 12:53

jeg kender kun et middel der er rigtig effektivt mod fluer og især de store
bremser og det er Flusa Pour on som købes hos dyrlægen. Men det er jo med
kemikalie i. Det er drøjt i brug og vi har brugt det i flere år især til
vores køer var det effektivt.

--
~Hilsen
Annette~