Muslingeskaller
Fra : Lone

Dato : 18-07-03 08:10

Hej alle i NG.
Jeg har netop været på stranden og fundet nogle fede sten til mit akvarie.
Skal de have et hurtigt "Afkog" inden jeg plumper dem ned i mit
ferskvandsakvarie?

Jeg samlede også en masse skaller som jeg overvejer ligeledes at lægge i
akvariet FOR EN TID...
Jeg synes egentlig ikke de passer til et ferskvandsakvarie, men bare for
sjov i et stykke tid. Men hvordan skal jeg behandle dem inden jeg propper
dem ned og kan de afgive et eller andet hvis de ligger dernede for længe?

KH Lone

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-07-03 08:16

"Lone" <lone@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle i NG.
> Jeg har netop været på stranden og fundet nogle fede sten til mit akvarie.
> Skal de have et hurtigt "Afkog" inden jeg plumper dem ned i mit
> ferskvandsakvarie?

Skyl godt, evt børst. Det er alt rigeligt

> [...]
> dem ned og kan de afgive et eller andet hvis de ligger dernede for længe?

Er dit vand i forvejen blødt/surt vil kalkafgivelsen ændre på dette, men det
er ikke sikkert det har den store betydning.

--
Mvh,
Ole