iso-8859-1 skrifttyper
Fra : sv-e

Dato : 18-07-03 07:39

Hej NG
Jeg har lidt problemer med tegnsæt på tværs af forskellige
applikationer. Derfor vil jeg gerne opsætte mit console miljø, så det
passer til nogle andre programmer som jeg har behov for. Jeg har forsøgt
at ændre i /etc/sysconfig/i18n som ser således ud:

LANG="da_DK.iso-8859-1"
SUPPORTED="da_DK.iso-8859-1:da_DK:da"
SYSFONT="lat1u-16"

Denne virker ikke, da systemet ikke kan finde skrifttypen lat1u-16, mit
store problem er så, hvor kan jeg se, hvilken font jeg kan bruge til
hvilket tegnsæt ? Jeg går stærkt ud fra at ovenstående opsætning af i18n
er valid, hvis der peges på den rigtige font, eller få installeret
lat1u-16, hvis det ellers kan lade sig gøre.

- - - - - - - - - - - - -

Før indeholdt den:
LANG="da_DK.UTF-8"
SUPPORTED="da_DK.UTF-8:da_DK:da"
SYSFONT="latarcyrheb-sun16"

Som virker upåklageligt i consol miljøet, men ikke sammen med de andre
applikationer.

/sv-e

Fra : sv-e

Dato : 19-07-03 14:15

sv-e wrote:
> [...]
> SUPPORTED="da_DK.UTF-8:da_DK:da"
> SYSFONT="latarcyrheb-sun16"
>
> Som virker upåklageligt i consol miljøet, men ikke sammen med de andre

Nu har jeg forsøgt med alle de skrifttyper som ligge under
/lib/kbd/consolefonts, og som jeg mener kunne bruges under iso-8859-1,
eksempelvis iso01.14, men denne font kan ikke vise store å (Å) i console
tilstand, jeg har nu måttet krybe tilbage til UTF-8, for at finde en
font "latarcyrheb-sun16" som kan udskrive store ÆØÅ uden at komme med
nogle mærkelige formateringskoder, er der i denne gruppe ikke en
behjælpelig sjæl, som ved noget om hvor man kan få olysning omkring en
sådan opsætning, på en overskuelig måde.

/sv-e