Dysfunktionel xfs
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 17-07-03 23:46

Hej gruppe,

Jeg har et problem med xfs på en RedHat 8.0 installation. Tidligere
på aftenen holdt xfs tilsyneladende op med at fungere. Resultatet er
at jeg ikke kan starte nye X-applikationer, og xlsfonts kan ikke finde
på andet output end 'xlsfonts: pattern "*" unmatched'

Jeg har prøvet at genstarte xfs - uden held, jeg har prøvet at fjerne
fonts.dir og fonts.scale fra alle kataloger - uden held, og jeg har
tilføjet 'error-file = /var/log/xfs.error' til /etc/X11/fs/config, men
det giver ikke noget output. Slutteligt er der heller ikke ret meget
at finde i /var/log/messages:

Jul 18 00:44:12 obelix xfs: xfs startup succeeded
Jul 18 00:44:12 obelix xfs: listening on port 7100

Jeg er med andre ord kørt fat, så hvis der er noget der har været i
en lignende situation, eller har en ide til hvordan jeg kan komme
videre, vil jeg meget gerne høre fra jer.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 18-07-03 07:17

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Hej gruppe,
>
> Jeg har et problem med xfs på en RedHat 8.0 installation. Tidligere
> på aftenen holdt xfs tilsyneladende op med at fungere. Resultatet er

En strøtanke.... er din disk løbet fuld?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-07-03 08:02

"Steen" == Steen Suder, privat <sfs_news@suder.dk> writes:

> En strøtanke.... er din disk løbet fuld?

Ikke just ...

Filesystem 1K-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/hda2 5992876 4351572 1336876 77% /

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 18-07-03 12:17

Anders Wegge Jakobsen <wegge@bakkelygaard.dk> wrote in

> [...]
> en lignende situation, eller har en ide til hvordan jeg kan komme
> videre, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Hvis xfs reloadede, og kører igen ( "$(ps -efl |grep [x]fs|wc -l)" -ne "0" ), og X stadig kører _og_ du har
en åben xterm, så prøv
xset fp rehash

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 18-07-03 13:06

"Jacob" == Jacob Gaarde <-dont@dev.null> writes:

> Hvis xfs reloadede, og kører igen ( "$(ps -efl |grep [x]fs|wc -l)" -ne "0" ), og X stadig kører _og_ du har
> en åben xterm, så prøv
> xset fp rehash

Jeg nåede desværre at forsøge at genstarte X, og nu kan jeg ikke
starte den, da den ikke kan finde fixed - fontet. Kan det lade sig
gøre at have både fontserver og almindelige fontkataloger i
XF86config?

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Brian Christensen

Dato : 20-07-03 13:27

On Fri, 18 Jul 2003 14:06:03 +0200, Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Jeg nåede desværre at forsøge at genstarte X, og nu kan jeg ikke
> starte den, da den ikke kan finde fixed - fontet. Kan det lade sig gøre
> at have både fontserver og almindelige fontkataloger i XF86config?

Det skulle der ikke være nogen problemer med -
http://www.jordhulen.dk/linux/config/XF86Config-4

mvh
Brian

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 20-07-03 23:24

"Brian" == Brian Christensen <brian@guess.what.to.remove.jordhulen.dk> writes:

> Det skulle der ikke være nogen problemer med -
> http://www.jordhulen.dk/linux/config/XF86Config-4

Jeg takker. I mellemtiden har jeg dog "løst" mit problem ved at
opgradere til Xfree 4.2.1, hvorefter xfs igen opførte sig normalt!?

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>