Jeg taber forbindelsen til min Cisoco SOHO
Fra : Morten Klostergaard

Dato : 17-07-03 19:01

Er der nogen der har en ide om hvorfor jeg en gang i mellem taber
forbindelsen til min router? Det sker ca. en gang i timen og tager 30-40
sekunder. Når jeg igen kan pinge den går der ca. 10 sekunder før jeg kan se
teledanmark igen.

Jeg har et 3Com EtherLink XL 10/100 PCI kort i min PC og kører med statisk
IP og WinXP.

\MK

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 17-07-03 19:42

"Morten Klostergaard" <mgk@teraDOTdk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en ide om hvorfor jeg en gang i mellem taber
> forbindelsen til min router? Det sker ca. en gang i timen og tager 30-40
> sekunder.

Kunne det være noget med DHCP - jeg mener at lease fornys en gang i timen!

- NHE

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 17-07-03 19:52

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> wrote in message

> "Morten Klostergaard" <mgk@teraDOTdk> skrev i en meddelelse
>
> Kunne det være noget med DHCP - jeg mener at lease fornys en gang i timen!

Jeg kører uden DHCP.

\MK

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 17-07-03 20:13

> Jeg kører uden DHCP.

Hvis du har en bredbånd/ADSL med fast IP tildeles adressen alligevel til din
router via DHCP (hvis det er privat-løsningen). Jeg havde et lignenede
problem hvor jeg havde lagt IP-adressen fast på routerens Interface.

Jeg ændrede konfigurationen til:

interface Ethernet1
ip address dhcp
ip nat outside
no cdp enable

Håber du kan bruge det.

- NHE

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 17-07-03 20:40

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> wrote in message
> Hvis du har en bredbånd/ADSL med fast IP tildeles adressen alligevel til
din
> router via DHCP (hvis det er privat-løsningen).

Business.

> Jeg havde et lignenede
> problem hvor jeg havde lagt IP-adressen fast på routerens Interface.
>
> Jeg ændrede konfigurationen til:
>
> interface Ethernet1
> ip address dhcp
> ip nat outside
> no cdp enable
>
> Håber du kan bruge det.

Jeg har ikke mulighed for at ændre i router opsætningen.

\MK