gevækster / kødstumper på huden
Fra : Peter Holm

Dato : 17-07-03 18:51

hejsa,
jeg får indimellem nogen meget små gevækster på huden - lisåm små stumper
kød eller hud der kun er meget spinkelt hæftet til huden. Nogle blir aldrig
mere end ½ milimeter, mens andre kan vokse over tid og blive op til 2-3 mm.
Jeg har nogen gange fået en klippet af hos lægen uden problemer.
Nu kan jeg nok finde en 4-5 stykker rundt om, og tænkte at jeg selv kunne
fjerne dem på en eller anden måde. Jeg har hørt om at binde en sytråd
omkring dem, hvorved de skulle falde af efter nogle dage.
Har andre erfaringer med fjernelse af disse små kød-dimser ?

Mvh
Peter

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 18-07-03 16:12

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omkring dem, hvorved de skulle falde af efter nogle dage.
> Har andre erfaringer med fjernelse af disse små kød-dimser ?

Jeg har kørt dem over med en barberskraber (sæbe eller creme på først), du
kan også købe en meget skarp skalpel på apoteket. Hvis du er lidt følsom,
kan du også købe noget overfladebedøvende salve og smøre på først. Du kan
også holde en isterning mod gevæksten er stykke tid inden "operationen".

VH Birgitte

Fra : Peter Holm

Dato : 18-07-03 16:57

> [...]
> er lidt følsom, kan du også købe noget overfladebedøvende salve og
> smøre på først. Du kan også holde en isterning mod gevæksten er

kan det virkelig gøres uden voldsom blødning ?

Mvh
Peter

Fra : arc@na

Dato : 18-07-03 17:33

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in news:3f1818d1$0$2655
$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> kan det virkelig gøres uden voldsom blødning ?

Njah - sæt et plaster på bagefter.

arc@na