Object spinning - tidligere skrevet..
Fra : MipZhaP

Dato : 17-07-03 15:29

Hey,

Jeg kunne godt tænke mig et object der drejede rundt om sig
selv.. Jeg har så fået af vide at det kunne laves i SWiSH 3D, men
jeg laver normalt mine Flash film i Macromedia Flash MX, så om
der var en mulighed for at kunne lave det i Macromedia Flash MX i
stedet for?
Og hvis ikke, så kan jeg jo blive nød til at lave en *.swf fil
med effekten i SWiSH, men hvordan skal jeg så få lagt mit
drejende object(som er i en *.swf fil for sig selv), over i den
anden *.swf fil? Kan dette overhovedet lade sig gøre? Hvis ikke,
så kunne jeg godt tænke mig noget respons på hvordan det kunne
lade sig gøre at lave..

--------------------------
På Forhånd Tak -- MipZhaP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bent K Larsen

Dato : 18-07-03 02:35

Hej

Man skal vist have rimelig check på 3D vector matematik for at få komplekse
figurer til at dreje rundt om sig selv i 3D - og flash er imho ikke det
bedste valg til det bl.a. pga. hastighed (både den i playeren og det det
kræver af
brugerens cpu/gpu)

Til logoer og andre forholdsvis komplekse figurer er det imho bedre at bruge
frame-by-frame animationer som dem f.eks. Swift3D producerer.

Hvis du bruger Swift3D eller for den sags skyld 3Dmax(med Swift3D, Vecta3D,
eller Illustrate! plugin) og producerer en .swf med din animation kan du i
Flash oprette et nyt movieclip i den movie hvor du vil have animationen og
vælge import - derefter dragger du det movieclip fra library til scenen og
placerer det hvor du vil have det.

Du kan også vælge fra din hoved movie at loade swf´en med animationen vha.
loadMovie("your_anim.swf", your_target_clip); eller
loadMovieNum("your_anim.swf", 1); hvis det f.eks. er en større sag som du
gerne vil have en preloader på

Good luck