Selvoppustelig vest - større strop om brys~
Fra : Fly

Dato : 17-07-03 13:33

Hejsa!

Jeg har fået en selvoppustelig vest "Secumar Prima 150" hvor stroppen rundt
om brystet/ryggen kan reguleres fra 85-120 cm.

Mit brystmål ligger noget tættere på 120 end de 85, så den er spændt næsten
helt ud for at den er behagelig at have på.

Kan den fåes med længere strop (i butikken gav de det korte svar nej). På
posen som vesten var i er det en påklistret label hvor målene står, så noget
siger mig at det måske godt kan lade sig gøre. Jeg tænker også på når man
skal have en tyk jakke på o.s.v. så bliver den da for lille til mig.

Hvis det hedder en helt anden vest (i samme prisleje) - hvilken type m.m.?

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-07-03 14:42

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f1698dc$0$5176

> [...]
> siger mig at det måske godt kan lade sig gøre. Jeg tænker også på når man
> skal have en tyk jakke på o.s.v. så bliver den da for lille til mig.

Prøv at ringe til Unisafe A/S på Amagerstrandvej. De er eksperter i oppustelige
veste og jeg har flere gange fået særdeles god rådgivning/hjælp til diverse
veste hos dem.

Set i lyset af, at det ret beset er dit liv, det handler om, så skal du have en
ordentlig rådgivning af folk, der har forstand på den slags. Lad være med at
bikse noget sammen selv, det betaler sig ikke....

Claus

Fra : Fly

Dato : 17-07-03 22:03

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Lad være med at bikse noget sammen selv, det betaler sig ikke....

Hej Claus!

Jeg havde nu heller ikke tænkt mig at klippe en luns af sikkerhedsselen i
bilen og sy den på redningsvesten, men jeg er selvfølgelig ude efter om
nogle ude i det ganske land f.eks. har en selvoppustelig vest til store
brystmål, for så vil jeg gerne vide type m.m.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-07-03 02:21

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f171055$0$5153

> [...]
> nogle ude i det ganske land f.eks. har en selvoppustelig vest til store
> brystmål, for så vil jeg gerne vide type m.m.

Ok, jeg kender dig jo ikke, og man ved jo aldrig, hvad folk kan finde på...

F.eks. er det kun tre uger siden, at jeg så en gut sejle med en *oppustelig*
redningsvest *inde* under sin tykke Pro Rainer Americas Challenge sejler
jakke...

Jeg har selv den selvsamme jakke og ved derfor, hvor kraftig/solid den er. Hvis
hans redsningsvest var gået af, f.eks. ved at salttabletten er for gammel, så
var han antageligvis død eller i hvert fald blevet alvorligt lemlæstet. Trykket
på hans lunger, brystkasse og hals ville være katastrofalt.

Store mennesker får normalt deres oppustelige vest tilpasset specielt.

Claus