Hjælp til omdrigere LPT:=netværkprinter i ~
Fra : Mustafa

Dato : 17-07-03 10:32

Hej

Hvordan kan jeg omdane/omdrigere LPT2: og LPT3: udgangen i windows XP
direkte til netværksprinter således alt data (fra en gamle DOS program)
sendt til LPT udgangen bliver videre sendt til netværks printer, altså
LPT=netværksprinter.

LPT2: og LPT3: er fysisk ikke installeret i PC´en.

Som sagt jeg har en gode gamle udgået DOS program jeg stadig bruger og vil
fortsat udnytte det.

Jeg glæder mig til hurtig svar fra jer.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-07-03 10:34

Mustafa wrote:
> [...]
> LPT=netværksprinter.
>
> LPT2: og LPT3: er fysisk ikke installeret i PC´en.

Det hedder noget i retning af "Hent port" på det første (eller et af de
første) faneblade i indstillingerne for den aktuelle printer.

Desuden hører dette spørgmål nok nærmere hjemme i windows-gruppen, da
det ikke har meget med netværk at gøre direkte.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Nic

Dato : 17-07-03 10:39

> Det hedder noget i retning af "Hent port" på det første (eller et af de
> første) faneblade i indstillingerne for den aktuelle printer.

Jeg ville gætte på en net use lptx > \\server\printershare

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-07-03 10:53

Nic wrote:

> Jeg ville gætte på en net use lptx > \\server\printershare

Det resulterer i det samme og siden vedkommende spørger fandt jeg det
mest nærliggende at henvise til GUImetoden i svaret.

Desuden bør der nok også sættes en /persistent:yes på "din" metode for
at det bliver hængende.

Fra : Nic

Dato : 17-07-03 14:05

> Det resulterer i det samme og siden vedkommende spørger fandt jeg det
> mest nærliggende at henvise til GUImetoden i svaret.
Fair nok, kendte ikke GUI-metoden :)

> Desuden bør der nok også sættes en /persistent:yes på "din" metode for
> at det bliver hængende.

Naturligvis, hvis han vil have det sådan :)

Fra : Mustafa

Dato : 21-07-03 11:56

Hej igen,

Jeg har nu fået løst problemet med hjælp fra en læser i kandu.dk

til jeres orientering vil jeg oplyse løsningen, så kan I også
bruge det hvis I får brug for det en dag.

fra dos promt skal det indtastes (jeg har lavet en batch fil i stedet)
for hver port man vil omdrigere

net use LPT3 \\servername\printershare /persistent:yes

for at tilbage stille til oprindlige måde, skal man indtaste

net use lpt3 /delete

tak for jeres forsøg på hjælpe