Random 675
A:visited
Fra : Erling

Dato : 16-07-03 23:29

Hvordan få en .gif til å endre fra eks. test.gif til test1.gif
på de linkene som er besøkt , vet at det kan legges inn
forskjellige bakgrunnsbiler, men jeg ønsker en .gif som står ved
siden av linken og at det kun er gjeldende på enkelte linker på
en og samme side ??

Takk hvis noen har mulighet til å hjelpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tobias Michaelsen

Dato : 17-07-03 00:18

Erling wrote:

> [...]
> siden av linken og at det kun er gjeldende på enkelte linker på
> en og samme side ??
>
> Takk hvis noen har mulighet til å hjelpe

a {
   padding-left: 18;
   background-image: url(test.gif);
   background-repeat: no-repeat;
}
a:visited {
   padding-left: 18px;
   background-image: url(test1.gif);
   background-repeat: no-repeat;
}

Og så kan du jo tilføje en class hvis det kun skal være på udvalgte links.

Fra : Erling

Dato : 17-07-03 07:59

Tobias Michaelsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> }
>
> Og så kan du jo tilføje en class hvis det kun skal være på udvalgte links.

Takk så bra..... dette skal jeg prøve.
Men hvordan begrenser jeg dette til å gjelde kun eks. 2 ev mine linker på en
og samme side ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-07-03 12:40

"Erling" <erling.ryger@bbmas.no> skrev

> Takk så bra..... dette skal jeg prøve.
> Men hvordan begrenser jeg dette til å gjelde kun eks. 2 ev mine linker på
en
> og samme side ?

Som Tobias skrev:

Sæt en klasse på de aktuelle links og lav css-definitionerne, han gav,
til klassedefinitioner:

a.skift:link {
padding-left: 18;
background-image: url(test.gif);
background-repeat: no-repeat;
}
a.skift:visited {
padding-left: 18px;
background-image: url(test1.gif);
background-repeat: no-repeat;
}

... og i html:

<a class="skift" href="......

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erling Ryger

Dato : 17-07-03 12:46

Takk takk takk.... dette ser lovende ut, må teste det ut i kveld he he, skal
bli morro

Fra : Erling

Dato : 17-07-03 21:06

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "Erling" <erling.ryger@bbmas.no> skrev

> en
>
> Som Tobias skrev:
>
> Sæt en klasse på de aktuelle links og lav css-definitionerne, han gav,
> [...]
Det fungerte kjempe bra !! Mange takk