Hvorfor er der ikke fædregrupper når der
Fra : Søren Mors

Dato : 16-07-03 20:58

Hejsa

Min kone skal snart til det første møde i sin mødregruppe. Det har fået
mig til at tænke over hvorfor der ikke findes noget tilsvarende for
fædre. Jeg har da også brug for at udveksle erfaringer om hvordan det er
at have børn, hvad er godt, hvad er mindre godt og hvordan forholder
man sig til de der mødre (og børn). Desuden kunne jeg tænke mig nogen at
gå i svømmehallen med, på legeplads eller hvad man nu kunne finde på.

Da der tilsyneladende ikke er nogen der vil arrangere en fædregruppe for
mig, må jeg jo gøre det selv. Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen
fædre i Århus der er interesseret i at mødes en gang imellem. Jeg
forestiller mig cirka en gang om måneden, men det kan vi snakke om.

For at der ikke er nogen der skal købe katten i sækken, vil jeg lige
skrive lidt om mig selv. Jeg er 30 år, og har lige fået mit andet barn
(en datter). Den første er en dreng på 2½ år. Jeg er uddannet datalog
fra Århus Universitet og arbejder som softwareudvikler. Jeg holder
forældreorlov i de første tre måneder af 2004, hvor jeg glæder mig til
at være sammen med mine børn.

Søren Mors

Fra : nicolehh

Dato : 16-07-03 21:43

Hej Søren...

Jeg tror at grunden til at der ikke er så mange fædregrupper er fordi
der ikke er så magne der har tid/interesse i at dele erfaringer med
ligestillede, da jeg desvære stadig tror at "ligestillingen" ikke har
nået alle børnefamilier...

Og så er der jo lige det punkt at fædre har så kort barsel, og dem der
så har tid til overs vil jo også gerne bruge den på det lille ny
vidunder.. *ss*

nu er jeg ikke en far, men jeg syntes det lyder som et rigtig godt
initiativ at starte en fædregruppe...
det kunne gøre underværker i usikkerheden blandt mænd, tror jeg!

Go for it!

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-07-03 07:35

[...]

vi skal have vores først barn om 4-6 uger, og jeg er klart med på en
fædregruppe.. ehm.. 1 stk kommende far fra Vejle melder sig hermed :)

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : dkwM327

Dato : 17-07-03 12:38

"Søren Mors" skrev d. 16-07-03 20:58 dette indlæg :
> [...]

> fra Århus Universitet og arbejder som softwareudvikler. Jeg holder
> forældreorlov i de første tre måneder af 2004, hvor jeg glæder mig til

Hej Søren Mors.

Der ser du Søren ! - Den eneste måde man kan ændre ting i denne verden,
det er ved at man selv tage et initiativ, og nu er der allerede en fra
Vejle der har vist sin interesse.

Jeg har selv tage initiativet til at starte flere forskellige grupper i
tiden løb,
og det har været meget positivt for både mig og de andre deltagere.

P.t. er jeg formand for Natteravnene i Brøndby Strand ( lidt syd for
København), er med i Lejerforeningsbestyrelsen i vores byggeri, har
indtil for nylig været Formand for en afdelingsbestyrelse i vores
byggeri. ( er stoppet p.g.a. en ineffektiv bestyrelse. - Nærmere
begrundelse gives gerne!).

M.h.t. Natteravnene fungere denne bestyrelse m.m. særdeles fint.
Desuden er jeg temmelig aktiv m.h.t. at motivere andre byer i omegnen
og flere andre steder i landet, til at starte Natteravne.

Har tidligere været med i en "Tænketank" for ledige erhvervsfolk. Den
døede p.g.a. succes!

Har kørt flere "livskvalitets diskussionsgrupper". - De dødede p.g.a. at

de fleste deltagere havde for store forventninger til at der fandtes en
"hovsaløsning" til at opnå en bedre livskvalitet.

Jeg har afvænnet alkoholikere, så de kunne få det jeg kalder et
naturligt forhold til alkohol. - Altså drikke med mådehold og være
uafhængig af at flaskerne skulle tømmes.

Jeg har afvænnet misbrugere, så de er blevet uafhængige af deres
misbrug.

Så min erfaring er, at store forventninger til "hovsaløsninger " næsten
altid årsagen
til fiaskoer.

Se f.eks. hvor mange overvægtige der pukler med at tabe sig, fordi nogle
har bildt dem ind, at de har en stensikker "hovsaløsning".

Det samme gør sig gældende med Alkoholikere, som går til A.A.-møder,
benytter Minnesotakure og lignende.
Rygere der går til rygeafvænning, bruger nikotinplastre o.s.v.
Misbrugere der tager en "kold tyrker" m.m.

Dette var så lidt kommentarer, som evt. kan give dig et lille skub til
at få succes med dit forehavende.

De bedste hilsner

Steen

http://www.kandu.dk/

Fra : Kathrine

Dato : 17-07-03 14:45

"Søren Mors" skrev:

> [...]
nogen at
> gå i svømmehallen med, på legeplads eller hvad man nu kunne finde

Det er da dejligt at læse at der åbenbart er nogle mænd der gider og
har tid/lyst den slags
Min mand gider ikke eller vil ikke prioritere den slags i sin travle
hverdag, og sådan tror jeg deværre, at det er for de fleste.
--
Kathrine
---

Fra : Søren Mors

Dato : 17-07-03 21:08

Kathrine wrote:
> "Søren Mors" skrev:
> Det er da dejligt at læse at der åbenbart er nogle mænd der gider og
> har tid/lyst den slags

Vi er da mange håber jeg, det kan godt være at der er endnu flere der
ikke vil men det kan jeg jo nok ikke gøre så meget vil. Det er da også
nogen gange en svær balancegang, at skulle prioritere mellem
arbejde/karriere og så små børn og familie. Jeg syntes dog det plejer at
gå meget godt, hvis ikke må min kone jo rette mig når hun læser dette.

Søren Mors

Fra : fritnat

Dato : 18-07-03 10:49

Hej Søren.
Jeg har selv prøvet at være på orlov. Jeg kom på en legestue som den
eneste mand da jeg syntes det kunne være lige meget. Det var det nu ikke
helt! Jeg kan varmt anbefale Legeland på Skt. Annegades Skole der kommer
mange forskellige folk med deres småkravl. Det er meget uforpligtende og
så har du store muligheder for at møde andre i samme situation.
Fritnat

http://www.kandu.dk/