Problemer med at slette partition
Fra : "Lars Gaardsøe"

Dato : 16-07-03 15:01

Hej

Jeg skal hjælpe en ven med at installere Red Hat 9 side om
side med hans eksisterende Windows XP-installation.

Jeg sagde til at det ville gøre det hele lettere, hvis han
installerede XP på en partition, som ikke fylde hele harddisken.
Og det gjorde han så, han oprettede bare også en FAT-partition
på den del af harddisken, hvor Linux skulle være.

Problemet opstår når jeg så vil slette partitionen, for så siger XP, at
det kan den ikke. Så tænke jeg, at jeg bare kunne slette den under Red Hat
installationen. Her sker der bare det mærkelige at RedHat kun ser en
FAT-partition, som den kalder vfat (hvilket jeg ikke helt ved hvad er).

Jeg har prøvet lidt forskelligt, og nu ved jeg altså ikke, hvordan jeg
kommer videre... Jeg håber derfor, at nogle af jer kan hjælpe...

På forhånd tak!

larsg

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 16-07-03 17:23

Lars Gaardsøe" skrev:

> [...]
>
> Jeg har prøvet lidt forskelligt, og nu ved jeg altså ikke, hvordan jeg
> kommer videre... Jeg håber derfor, at nogle af jer kan hjælpe...

Noget kunne tyde på at der er sket en fejl under partitioneringen, det har
jeg selv prøvet en gang... er det krittisk hvis både windows skal
geninstalleres? For ellers ville jeg prøve at starte forfra og så kun
oprette én ntfs partition til windows og så lade rh's install program klare
resten.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : "Lars Gaardsøe"

Dato : 16-07-03 15:39

> [...]
> geninstalleres? For ellers ville jeg prøve at starte forfra og så kun
> oprette én ntfs partition til windows og så lade rh's install program klare

Ja, han vil helst ikke geninstallere windows... så jeg må finde en måde at
slette partitionen på...

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 16-07-03 18:08

Lars Gaardsøe" skrev:

> Ja, han vil helst ikke geninstallere windows... så jeg må finde en måde at
> slette partitionen på...

æv... en mulighed kunne være at få fat i andet værktøj, f.eks. partiotion
magic og se om den kan klare opgaven...
--
Mvh. Peter.