NU må vi selv tage ansvar for vores "ord" ~
Fra : Anne

Dato : 16-07-03 12:14

NU bliver jeg sgu nødt til at komme med denne tanke! Vi alle sidder med en
væmmelig følelse efter bekendtgørelsen af Mia. T's morder... en ganske ung
mand på de 22 år!!

Man sidder med en følelse af afmagt og en masse tanker, "hvor er samfundets
moral og etik henne" .. Vi har alle vores meninger og siger dem højt.. men
er det ikke på tide at man snart gør noget ved de "sagte" ord?

Måske skulle man starte med Pædofili Foreningen, som er en af de få
foreninger i verden som er LOVLIG!!!!
Det er ganske sørgeligt at læse deres fortolkninger af børns naturlige
"udfordringer" vedr. deres egen seksualtitet, samt hvordan lovgivningen kan
vendes og drejes!!!
Forestil dig - en fyr på 22 år .. med tendens til "små piger" .. ved måske
godt at det er ulovligt - ikke bare ifølge lovgivningen, men også
"menneskeligt" .. han går måske ind på denne "lovlige" hjemmeside.. sidder
og læser om deres fortolkninger og føler sig måske pludselig berettet til
"sine følelser" .....

VI må starte et sted - og den forening skal lukkes! Der må ikke herske nogen
tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af børn er ULOVLIGT! UANSET HVAD!!!!

Anne

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-07-03 08:53

"Anne" <annebwitte@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det ikke på tide at man snart gør noget ved de "sagte" ord?
>
> Måske skulle man starte med Pædofili Foreningen, som er en af de få
KLIP!

> VI må starte et sted - og den forening skal lukkes! Der må ikke herske
nogen
> tvivl i vores samfund .. at misbrug m.m af børn er ULOVLIGT! UANSET
HVAD!!!!

Helt enig. Jeg sad og plukkede bær i haven i går, og tænkte over det
mærkelige
i, at denne forening kan være tilladt i Danmark. Det må vi have gjort noget
ved!
Altså et politisk initiativ!

Bortset fra det, så spørger nogle om, hvad i morderens opvækst kan have
gjort ham til denne person. Lad være med at tænke på den måde!
Det er usmageligt at tillægge forældrene ansvar over for det skete.
Jeg har så inderligt ondt at hans forældre. Men jeg synes, at det er stærkt,
at de konfronterer ham med fundet af en murersnor på hans værelse.
Jeg kan godt forstå, at det må have været yderst belastende at få mistanke
til sin egen søn, og at det ikke har været til at skulle anmelde ham.
Begge familier har lidt et stort og smerteligt tab.

Jeg tror derimod, at morderens fascination af Lolitasex har taget overhånd,
og at han ikke har formået at stoppe i tide. Mange mennesker tillader sig
selv at gå ud af tangenter i livet, som de godt ved ikke er gavnlige, men
de tænker ikke på, at det kan få langvarige - måske endda livsvarige -
konsekvenser for dem selv. Vi burde være klogere! Vi burde stoppe i tide!

Mvh.Bodil.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-07-03 09:40

Hej Bodil

Bodil Grove Christensen wrote:

> Bortset fra det, så spørger nogle om, hvad i morderens opvækst kan have
> gjort ham til denne person. Lad være med at tænke på den måde!
> Det er usmageligt at tillægge forældrene ansvar over for det skete.

Det er vist mig du sigter til her. Jeg sigter ikke til forældrenes
opdragelse, men ingen kan vide om han har været udsat for noget grimt i
opvæksten. Ydmygelser, mobning, overgreb fra f.eks en onkel, træner,
spejderleder osv. Min pointe er at vi ved ikke hvad der har gjort ham
til den han er.

> Jeg har så inderligt ondt at hans forældre.

Også jeg.

> [...]
> til sin egen søn, og at det ikke har været til at skulle anmelde ham.
> Begge familier har lidt et stort og smerteligt tab.

Helt enig.

Marianne Feddersen

Fra : Anne

Dato : 17-07-03 09:40

" Jeg sigter ikke til forældrenes opdragelse"

Det gør da ikke noget, hvis man gør det...!! Jeg har da et ansvar
overfor min datter.... og for min datter!

[...]

Enig, men min holdning er, at vi alle render rundt med en "barndoms-pose" -
men om hvorvidt det er tilladt at vi skader andre, grundet indholdet i den,
kan så diskuteres!

Jeg peger ikke fingerne af hans forældre - men håber så sandelig
at andre forældre (incl jeg selv) vil forsøge at gøre tingene bedre
fremover!
Ikke bare overfor min egen lille familie, men være mere bevidst om tingenes
tilstand....

"Jeg har så inderligt ondt at hans forældre."

Det har vi alle nok - det har ikke været nemt for dem, at tage den
beslutning de har..

[...]

Helt enig... !! Det er vi vist alle...
Men de gjorde det eneste rigtige...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-07-03 13:02

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opvæksten. Ydmygelser, mobning, overgreb fra f.eks en onkel, træner,
> spejderleder osv. Min pointe er at vi ved ikke hvad der har gjort ham

OK, jeg ser din pointe her. Jeg ville bare lige skyde den ned med
at give forældrene skylden, - det er altid så nemt at gøre.

Iøvrigt er der ingen af jer andre, der kommenterer min anden
pointe med at passe på sit indre jeg! Synes I slet ikke, at det
er vigtigt?

Mvh.Bodil.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 17-07-03 14:09

Bodil Grove Christensen wrote:

> Iøvrigt er der ingen af jer andre, der kommenterer min anden
> pointe med at passe på sit indre jeg! Synes I slet ikke, at det
> er vigtigt?

Det er meget vigtigt, men jeg mente at den debat hørte hjemme i
livssyn-gruppen.

Som almindelige mennesker med en nogenlunde fornuftig opdragelse, har vi
ikke de store problemer med at se forskel på den rigtige og den forkerte
vej. Skulle vi lade os forblænde en enkelt gang, opdager vi det ret
hurtigt og vender om.

Mennesker der ikke er vokset op med respekt, anerkendelse og ro, men
derimod kaos, ydmygelser og det der er værre, vil have meget sværere ved
at se forskel og vil ofte vælge den vej der ser lettest eller mest
besnærende ud, uden tanke på om det er fornuftigt i det lange løb.

Jeg er overbevist om at de allerfleste kan lære at se forskel og vælge
rigtigt, det er bare et spørgsmål om ressourcer, menneskelige såvel som
økonomiske.

Det vigtige er, for mig at se, at opdage evt. problemer så tidligt som
muligt og tage hånd om den opgave der er i det og så blive ved til
opgaven er løst.

Marianne Feddersen

Fra : Kirstine

Dato : 16-07-03 18:45

In article <3f1655ed$0$24641$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk says...

> Bortset fra det, så spørger nogle om, hvad i morderens opvækst kan have
> gjort ham til denne person. Lad være med at tænke på den måde!
> Det er usmageligt at tillægge forældrene ansvar over for det skete.

Jeg er helt enig med dig i, at man ikke kan give forældrene skylden for
mordet.

> Jeg har så inderligt ondt at hans forældre. Men jeg synes, at det er stærkt,
> at de konfronterer ham med fundet af en murersnor på hans værelse.

Jeg finder det aldeles skræmmende, at forældre kan nå til et punkt, hvor
de ser deres barn i stand til at begå mord...og så ikke gør noget ved
det. Det kalder jeg dælme at fralægge sig et ansvar - også selvom der er
tale om et voksent barn.

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Hans Hüttel

Dato : 17-07-03 13:41

Kirstine skrev:

> [...]
>de ser deres barn i stand til at begå mord...og så ikke gør noget ved
>det. Det kalder jeg dælme at fralægge sig et ansvar - også selvom der er

Vidste de pågældende forældre forinden mordet at deres søn ville være i
stand til at begå mord?
Jeg tillader mig at tvivle.

Hans

Fra : Kirstine

Dato : 17-07-03 15:01

In article <3f169a4e$0$22613$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
hh.mrk@mail1.stofanet.dk says...

> Vidste de pågældende forældre forinden mordet at deres søn ville være i
> stand til at begå mord?
> Jeg tillader mig at tvivle.

Sikkert ikke - jeg tillader mig at tvivle på, at man anser sit barn for
værende velfungerende og harmonisk, hvis man ved fundet af et barnelig,
kan fatte mistanke til sit eget barn som morderen.

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*