Kombination af Flash og HTML, JavaScript o~
Fra : Jakob Laursen

Dato : 16-07-03 10:48

Hej. Jeg er helt ny bruger af Flash, og vil gerne kombinere de gode
muligheder fra Flash med fx. PHP. Hvordan gør man det? Skal Flash være i én
frame - programmeringen i en anden? Hvordan kalder man indholdet?

Fra : Bent K Larsen

Dato : 16-07-03 18:56

Hej

Well - selve PHP programmeringen skal være være i en .php fil som så f.eks.
kan kaldes som nedenfor, du kan ikke internt i din flashmovie kombinerer
flash og php.

For at få data fra PHP til flash kan du i en php fil (f.eks: hentdata.php)
bruge:

echo "flashvar1=".$phpvar1."&flashvar2=".$phpvar2 osv..

Dette vil sende indholdet af phpvar1 og phpvar2 til henholdsvis flashvar1 og
flashvar2 i din flashmovie hvis du kalder PHP filen fra flash med:

loadVariables("hentdata.php", this);

For at være sikker på at alt data er hentet før flash prøver at vise det,
kan du f.eks. placere dine dynamiske tekstfelter (i dette tilfælde flashvar1
og flashvar2) i frame 2 i et movieclip, og have en stop(); action i frame 1
af dette movieclip - og så kan du i dette movieclips clipactions bruge:

onClipEvent(load) { loadVariables("hentdata.php", this); } onClipEvent(data)
{ this.gotoAndStop(2); }

Hvis du vil have data den anden vej Flash >> PHP kan du fra flash bruge:

loadVariables("datatilphp.php", this, "POST");

Hvilket vil sende alle variabler i den pågældende timeline til dit PHP
script - i dit PHP script kan du så bruge:

$phpvar1=$HTTP_POST_VARS["flashvar1"];
$phpvar2=$HTTP_POST_VARS["flashvar2"];
etc.

Derefter kan du i dit PHP script bruge de data fra $phpvar1,$phpvar2, etc.
(som kommer fra din flashmovie) til hvad du ønsker.

Dette virker både i Flash 5 og MX - men hvis du bruger MX bør du nok prøve
at checke LoadVars ud i reference, da denne indeholder nogle flere
muligheder.

Good luck..