Jeg trænger til at høre nogle skrækhistori~
Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 16-07-03 10:39

Puha... Som I måske tidligere har set, så er vores Sisse kommet i løbetid i
fredags...

Og det har vist sig at være en hård omgang for hele familien... *ggg*

Hun er meget nervøs, hvis vi ikke begge to er hjemme (mest hvis min mand
ikke er her...), og hun går og strinter ud over det hele... Hele tiden...
Men hun er rigtig flink til både at holde sig selv ren, og hun slikker også
alt blod op fra gulvet selv. Dygtig hund!!!

Opdrætteren havde advaret mig om, at hun nok ville blive temmelig
indadvendt, da både hendes mor og alle de andre tævehvalpe, som Sisse er
halvsøster til havde reageret på denne måde, men ikke vores Sisse!!! Næ,
nej!!! Hun kravler rundt oppe på os, og hun kan simpelt hen ikke komme til
at ligge tæt nok på os om natten, hvilket giver en del forstyrrelser i
nattesøvnen, da hun jo efterhånden fylder en del... ;0)

Desuden piver og "snakkker" hun hele tiden, mens hun konstant gerne vil have
poten oppe i mit ansigt...

Og alt hvad der før i tiden hed lydighed.... Pist væk!!!

Så jeg kan vist roligt konkludere, at det er hårdt at komme i sin første
løbetid... Både for Sisse og hendes mennesker. ;0)

Hvordan var det for Jer???

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Pia J

Dato : 16-07-03 10:49

Jeg kan ikke hjælpe dig med en skrækhistorie, vores blev mere kælen og lidt
depri, men ikke voldsomt meget anderledes. Til gengæld hører jeg fra mange,
at det specielt er i den første løbetid de er så pylrede som din - altså
ikke unormalt. Vores virkede lidt desorienteret over, hvad det mon var der
skete med hende! Og nøj, hvor blev hun tosset på vores hanhund, når han
gjorde tilnærmelser.

:Pia

Fra : Eifelvuf

Dato : 16-07-03 10:57

"Zemma Luise Zimling Westh" skrev d. 16-07-03 10:39 dette indlæg :

> [...]
første
> løbetid... Både for Sisse og hendes mennesker. ;0)

Hej Zemma...

Ved det ikke - venter stadig på det sker *ironi*

Med hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : bettina

Dato : 16-07-03 11:23

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote in
message news:3f151dc8$0$24706$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>>
> Så jeg kan vist roligt konkludere, at det er hårdt at komme i sin første
> løbetid... Både for Sisse og hendes mennesker. ;0)

Tjah, den første gang var hård. Mocka har enormt meget lyd på, når hun er
utilfreds med et eller andet og ved hendes første løbetid gik hun også og
pev meget.
Jeg kan trøste med, at det kun var i alle 3 uger den første gang, og den
første uge 2. gang. Siden har der ikke været noget at mærke på
hende..overhovedet. Gudskelov for det

så op med humøret, det går formentlig over når hun har prøvet det et par
gange og gennemskuet hvad det er der sker med hende.

bettina

Fra : Kosmonauten

Dato : 16-07-03 11:32

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> skrev i en
meddelelse news:3f151dc8$0$24706$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Puha... Som I måske tidligere har set, så er vores Sisse kommet i løbetid
> fredags...

Hejsa Zemma og Sisse ;C)
Uha den første løbetid, tja som Pia er inde på så er der forskel på hvordan
vores vovser reagerer, jeg har nu hunhund nr. 2 og der var skam forskel i
deres reaktion.
Laikas første løbetid gik direkte over i en falsk drægtighed og der var alle
råd at få hende neutraliseret fordi det ville komme tilbage hver gang.
Behøver jeg at fortælle at hun var MEGEN kælen og ultra kontaktsøgende ;C)
Men min dyrlæge gav mig dette råd (og ja jeg følte mig som et dumt ....!),
fjern alt legetøj, gå lange ture med hende og aktivér hende meget.
7-9-13 nu er hun 3 1/2 år, er lige kommet i løbetid i lørdags, hvilket jo er
perfekt timet idet jeg holder ferie i 3 uger OG det skal nævnes at hun
aldrig siden har været falsk drægtig ;C)

Ellers skal man være opmærksom på at der kan følge en blærebetændelse med
første gang og så at der bliver snuset MEGET på lufteturene, jeg plejer at
gå lidt flere ture med Laika men så tilgengæld af kortere varighed.

Det var lidt herfra, en skrækhistorie nja måske ;C)
God sommer og hygge hilsen
Martin & Laika

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-07-03 12:10

> [...]
>
> Så jeg kan vist roligt konkludere, at det er hårdt at komme i sin første
> løbetid... Både for Sisse og hendes mennesker. ;0)

Hej Zemma

Nu har jeg aldrig haft de store problemer i den retning, da jeg indtil
videre for det mest har haft to tæver. Den ene kan jeg ikke huske første
gang på, hun er trods alt 9 år, men den anden blev lidt deprimeret, og kunne
ikke rigtigt begribe hvad der skete med hende, og havde det vel lidt som
pigen i Tornfuglene, troede hun var ved at dø, og var helt opsat på at
forklare mig noget. Men det gik let med at holde hanhundene væk, det sørgede
den gamle for. Ingen skulle røre hendes Fie. Så de voldtager på skift
hinanden, og det er jo rimeligt hvalpefrit. Men de har det begge med gerne
at ville være tæt på os, men det er nu ikke kun i løbetiderne, men hele
tiden. Derfor piner det nu også den gamle, at hun på grund af Spondylose
ikke længere kan klare trapperne, så hun må blive nedenunder, hvis hun ikke
bliver båret op.

M.V.H.....Benny..