Brug af OnChange i form
Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-07-03 07:53

Haløjsa..

Jeg ville morderlig gerne have en henvisning til et nogelunde
letforståeligt eksempel / tuturial vedr. emnet.

Kort fortalt går øvelsen ud på at når et bestemt felt i formen bliver
ændret så skal formen opdateres og indholdet i et andet felt skal være
afhængig af hvilket valg der er truffet.

Altså lad os sige at felt_1 har mulighederne 'Jylland', 'Sjælland',
Fyn', 'Øvrige øer', osv.

Hvis brugeren i felt_1 vælger 'Sjælland' skal formen opdateres og felt_2
skal så indeholde navnene på en række sjællandske byer. Tilsvarende hvis
der vælges Jylland osv.

Selve siden kører i PHP. Men jeg går ud fra, at netop denne funktion
skal laves i JavaScript.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-07-03 13:01

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> writes:

> Kort fortalt går øvelsen ud på at når et bestemt felt i formen bliver
> ændret så skal formen opdateres og indholdet i et andet felt skal være
> afhængig af hvilket valg der er truffet.

Det er et meget ofte stillet spørgsmål.

For at ændre indholdet af en select kan man bruge
selRef.remove
og
selRef.add
funktionerne til at fjerne gamle og tilføje nye options.

Du kan tjekke den her:
<URL:http://www.infimum.dk/privat/changeSelect.html>
Den virker ikke i Netscape 4, der skal lidt mere fifflen
til for at omgå dens mangler.

/L

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-07-03 07:36

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev 16 Jul 2003 14:01:06
+0200

>For at ændre indholdet af en select kan man bruge
> selRef.remove
>og
> selRef.add
>funktionerne til at fjerne gamle og tilføje nye options.

Tak for svaret.