Har sat cookie men skal reloade siden førs~
Fra : hoaX

Dato : 15-07-03 22:11

Hey

Jeg har lavet et lille hemmeligt område i mit galleri. Det har jeg gjort ved
hjælp af et navn som bliver lagt i en cookie. Jeg har så lavet det sådan at
hvis man allerede har skrevet sit navn er det ikke nødvendigt igen, MEN...
Jeg skal reloade siden før den læser fra min cookie.

if ($navn)
$txt = "Velkommen tilbage $navn</p>";

} else {
$txt = "<form action=\"minside.php\" method=\"post\">Navn<input

}

Selve siden kan I se her www.hoaxmusic.dk/galleri/

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 15-07-03 22:56

hoaX wrote:
> MEN... Jeg skal reloade siden før den læser fra min cookie.

Sådan fungerer en cookie, den sættes som det første i scriptet, men
variablerne fra cookies indlæses åbenbart før dette, i hvert fald kan de
ikke tilgåes i samme omgang, som cookien sættes. Du kan vel løse det
således:

setcookie("test", $test);

if($test || $_COOKIE[test]) {
do Your stuff
}

Hvis dette ikke tilfredsstillende, så skal du over i noget session noget i
stedet, der har du variablen til brug med det samme...

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : hoaX

Dato : 15-07-03 23:11

"Kim Emax" skrev

> Sådan fungerer en cookie, den sættes som det første i scriptet, men
> variablerne fra cookies indlæses åbenbart før dette,

Jeg sætter først cookien på den næste side. Jeg skal jo bruge inputtet.

> if($test || $_COOKIE[test]) {

Hvad betyder det her? Jeg kender if og ved også at || betyder or/eller, men
jeg forstår ikke hensigten.

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 16-07-03 22:38

hoaX wrote:

> Hvad betyder det her? Jeg kender if og ved også at || betyder
> or/eller, men jeg forstår ikke hensigten.

Nu kender jeg ikke din kode, men submitter du til samme side, så giver
ovenstående dig adgang, hvis cookien test eller variablen test (som du
bruger til at give værdi til din cookie) er sat. Mao, når du sætter cookien,
så ønsker du at bruge dens værdi med det samme ik? Du kan omgå denne
problemstilling med at cookien først er alive næste gang, der requestes en
side ved enten at bruge $test eller sætte en anden variabel, du så tester
på:

if($test) {
setcookie("test", $test);
$brugerens_cookie_er_sat = 1; // = true
}

og så teste på $brugerens_cookie_er_sat

Hjalp det?

Fra : hoaX

Dato : 16-07-03 23:15

> Hjalp det?

Egentlig ikke, men det er også sent

Jeg er ikke så godt inde i det lidt mere avancerede php - det her er i mine
øjne avanceret. Det meste af min viden om php kan læses på www.webcafe.dk

- hoaX
www.hoaxmusic.dk
www.hoaxmusic.dk/galleri/

Fra : hoaX

Dato : 16-07-03 12:03

Har lavet et smartere system, som ikke driller, men jeg vil da stadig gerne
have svar på mit indlæg til Kim Emax...

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk