Fælles kanter, menu og Google
Fra : PT

Dato : 15-07-03 19:04

Hej NG!

Jeg har lavet fælles kanter, hvor jeg i venstre side har placeret en menu
(lavet med et program som hedder Xara - indeholdende et Java script)
Samtlige knapper i menuen viser nederst i browseren, hvilke sider der bliver
linket til, når man fører musen henover knapperne. Derfor synes jeg det er
mærkeligt at Google ikke kan få øje på linkene. Menu-linkene findes heller
ikke i HTML-visningen. Hvad er gået galt? Hvilket ting skal jeg lave det om
og hvordan?

m.v.h.

Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-07-03 19:56

"PT" <petit@mobil.dk> skrev :

> [...]
>mærkeligt at Google ikke kan få øje på linkene. Menu-linkene findes heller
>ikke i HTML-visningen. Hvad er gået galt?

Google søger ikke på links, der er skrevet med javascript.

>Hvilket ting skal jeg lave det om og hvordan?

Lad os se siden, så er det meget nemmere at svare på.
--
Knud

Fra : PT

Dato : 15-07-03 21:32

Hej Knud.

> Google søger ikke på links, der er skrevet med javascript.

Det var jeg ikke klar over. Grunden til at jeg købte "Xara Webstyle 3" var,
at jeg til at begynde med havde lavet pegefølsomme knapper i FP. Men det gav
problemer i nogle browsere sådan som jeg husker det. Jeg har ikke prøve at
lave hyperlinkpaneler i FP. Noget andet jeg heler ikke har forstået er, det
med at oprette et web-hieraki. Skal de forståes således, at index.htm er på
et niveau og alle øvrige sider er på et "lavere" niveau? Jeg mener at jeg i
egenskaber for hyperlinkpanel lave den indstilling som hed: "Samme niveau".
Skulle jeg havde valgt "Underordnet niveau"? - Kommer linkene med i
HTML-koden på denne måde?
Kan hyperlinkpaneler kun bruges ved text-link? eller med knapper? eller skal
jeg lave knapper som er billeder?

> Lad os se siden, så er det meget nemmere at svare på.

Her er linket: http://www.morgenmusikken.dk

m.v.h.

Peter

På forhånd tak!

Fra : PT

Dato : 15-07-03 22:56

Hej NG!

Hvad mener I om Knuds svar - En dårlig NG-"kammerat"!

> Lad os se siden, så er det meget nemmere at svare på.
> --
> Knud

Svar i nyhedsgruppe og ikke pr. mail.
Men glem det for mit vedkommende, jeg svarer ikke på det.

Knud.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-07-03 23:30

"PT" <petit@mobil.dk> skrev :

>Svar i nyhedsgruppe og ikke pr. mail.
>Men glem det for mit vedkommende, jeg svarer ikke på det.

Før i tiden havde vanskeliggjort, at man kunne svare pr. mail til
mig, det er meningen at hjælp skal foregå i nyhedsgrupper og ikke
pr. mail.

Alle, der sender e-mailsvar på mine indlæg i nyhedsgrupper bliver
ignoreret.

Jeg er ikke et supportforum.

Jeg hjælper dem, jeg har lyst til at hjælpe og hvor jeg kan og så
er der nogen jeg ikke har lyst til at hjælpe, herunder hører du,
men det overså jeg, da du har skiftet navn - heller ikke specielt
seriøst.

Havde du ikke skiftet navn, så havde jeg ikke svaret.

Husk, at det er frivilligt om folk vil hjælpe eller ej og man får
ikke noget for at hjælpe.
--
Knud

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-07-03 09:41

Vi er uenige om meget - men det her er vi enige om. Jeg hjælper gerne folk,
men kun hvis jeg selv har lyst til det,og svar pr. e-mail får folk sjældent,
og kun hvis jeg ønsker det.

Men jeg finder ikke at det er nødvendigt at skrive det eksplicit. At du gør
det, må så blive din egen sag. Jeg synes blot at det er at gøre dyd af en
nødvendighed.

--
ahw