rettigheder på mappe niveau
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-03 09:50

Hej.

Jeg har nu ændret som nedenfor beskrevet, og det virker fint med hensyn til
FTP. Men nu har browsere ikke læse rettigheder til mappen, dvs der kommer en
http fejl 403.

Jeg har så kørt chmod o+r -R på mappen, og dette har givet alle andre
brugere læse rettigheder til mappen og filerne, men det kan stadig ikke lade
sig gøre via en browser.

Hvad går galt???

Morten.

Fra : Esben Laursen

Dato : 15-07-03 15:26

"Morten" <?> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har så kørt chmod o+r -R på mappen, og dette har givet alle andre
> brugere læse rettigheder til mappen og filerne, men det kan stadig ikke

Skal Apache ikke også have rettighed til at execute mapperne for at kunne
lave en "list" som det hedder i windows verdenen? Eller er det bare mig der
er helt galt på den?

Esben

Fra : Doc Nielsen

Dato : 15-07-03 15:52

> Skal Apache ikke også have rettighed til at execute mapperne for at kunne
> lave en "list" som det hedder i windows verdenen?

Det mener jeg at den skal... jeg bruger normalt chmod 755 på mapper og
chmod 644 på filer

- Doc

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-03 21:36

Hej.

Okay, jeg tænkte det nok. Men hvordan fyrer jeg lige den kommando af, jeg
prøvede med:

chmod apache 755 /home/e-smith/files/primary/html

Ligesom jeg byttede lidt rundt på rækkefølgen af apache og 755 men det vil
ikke lige lade sig gøre ???

Morten.

Fra : Esben Laursen

Dato : 16-07-03 08:24

> [...]
> prøvede med:
>
> chmod apache 755 /home/e-smith/files/primary/html

chmod 755 /home/e-smith/files/primary/html

og "chown bruger fil"

hvis du vil ændre ejeren..

Esben