Hund og kat.
Fra : Dan Behmer

Dato : 14-07-03 20:47

Vi er en lille familie på landet der fortiden plages af mus. Vi overvejer
derfor at anskaffet os en kat. Med jeg tror ikke at vores schæfer tæve på 5
år vil godtage et nyt familie medlem af denne rase.
Er er nogle der har gode tips og ideer til, hvordan man forener en kat og
hund.

Fra : thaisontrine

Dato : 14-07-03 21:22

"Dan Behmer" skrev d. 14-07-03 20:47 dette indlæg :
> [...]
> år vil godtage et nyt familie medlem af denne rase.
> Er er nogle der har gode tips og ideer til, hvordan man forener en kat

Vi har selv både hund og kat da vi bor på landet, og de kan ikke
undværre hinanden.
Hvis jeres hund er evt. er meget jaloux så kan det nok være svært af få
sådan et lille nyt "familiemedlem" jeg kan fortælle at min søster har
fået 2 killinger her oppe fra og hendes hund er 6 år, der startede vi
med at lade hunden snuse ned i kassen med killingerne ( vi havde godt
ved den) og derefter lukkede vi killingerne ud i køkkenet, mens vi sad
og holdt ved hunden, og snakkede sødt med den om de nye husdyr, den var
lidt arrig på de små nye den første par dage, men derefter gik det bedre
og bedre, og det endte med at de deler kurv sammen, og bliver hunden for
legesyg, så får den en katteklo i snuden, så ved det at nu er det nok en
lidt for volsom leg.
Men held og lykke med katteplanerne.
Husk dog at få killingerne et sted fra hvor de har set hunde før.

Venligst Margit

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-07-03 10:58

"Dan Behmer" <behmer@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år vil godtage et nyt familie medlem af denne rase.
> Er er nogle der har gode tips og ideer til, hvordan man forener en kat og

Hej Dan

Du kunne jo prøve at snyde. Hvis din hund har, skal vi sige stor
beskyttertrang, så får du fat i din kattekilling, sniger den med hjem, og
sætter den et sted, hvor den er spærret inde, og lad så være med at sige,
eller gøre noget, men lad hunden finde killingen. Killingen skal være
spærret så godt inde, at hunden skal bruge din hjælp for at få den ud... Så
har hund og kat allerede en form for forhold til hinanden, inden de kan
stikke snuderne sammen for første gang. Hunden vil være pokkers stolt over
at have fundet den, og tilkaldt dig, og i har sammen fået den ud.... Det er
snyd, men det sker ikke så sjældent at det virker

M.V.H.....Benny..