Bundkort og lydkort
Fra : NiceDane

Dato : 14-07-03 20:14

Tid til at opgradere (udskifte) pc'en igen, og dvs. læse nogle reviews
og så få puslespillet til at gå op.

Mit spørgsmål går på integrerede lydkort i bundkortet, hvor gode er de
i dag?

Er det stadig umagen værd at købe et seperat lydkort, eller er de
integrerede så gode at det ikke længere er nødvendigt.

Lydmæssigt bruger jeg min pc til MP3, CD, DVD etc.
Den er også forbundet til Stereo anlægget, men jeg bruger den ikke til
noget professionelt arbejde (det er vist åbenlyst).

Takker på forhånd for gode råd og info.

Kristian

Fra : Benito

Dato : 14-07-03 21:07

Kan sige at på mit Epox 8RDA+ er der et udemærket onboard lydkort, som af
mange sammenlignes med Creative's Audigy 2 rent lydmæssigt. Her er et uddrag
fra en af dem som kigget meget på nForce2 boards:
http://8rdafaq.com/Epox_nForce2/index.php

How good is this Soundstorm audio?
The sound quality is well above that of many sound cards, and is said to be
between the quality of an Audigy and a Turtle Beach Santa Cruz. The only
card that clearly beats it is the Audigy 2, which happens to cost as much as
the 8RDA+! Soundstorm truly is a complete sound solution, supporting the
following:
DSP or Hardware-Accelerated 2D (Stereo) with 256 Voices
DSP or Hardware-Accelerated 3D with 64 3D Voices
32 Hardware-Submixers
DLS2 Acceleration
Per Voice Parametric EQ
Occlusion and Obstruction
Near Field Effects
EAX2 and I3DL2 Reverb
Global Effects (Reverb, Chorus, etc.)
2, 4, or 6 Speakers
Microphone/Line Inputs
SPDIF Interface
H/W Dolby Digital Encoding

Desuden for du også: 6 PCIslots /1 AGPx8 / LAN / USB2.0 / FireWire og IDE:
4-Ultra-DMA 133 og så er prisen iflg. edbpriser ca. 800 kr. samme pris som
et audigy 2 koster.

--
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : Olesen

Dato : 15-07-03 18:52

> [...]
> og så få puslespillet til at gå op.
>
> Mit spørgsmål går på integrerede lydkort i bundkortet, hvor gode er de

De er meget gode.
Læste en test, hvor Nividia lydchip er så god, at Creative
fortsat sku' udvikle nyt for at der fortsat sku' være
en (lille) grund til at købe et andet end det onboard.

Selv har jeg et onboard og det er fint hvis bare
ikke der var denne latency når jeg bruger VST instrumenter.

Fra : webfactor

Dato : 15-07-03 22:10

"NiceDane" <kristiand@forum.dk> wrote in message
> [...]
> Den er også forbundet til Stereo anlægget, men jeg bruger den ikke til
> noget professionelt arbejde (det er vist åbenlyst).

Et stort skratteri,men der skal alligevel PCI Lydkort i alligevel.
Altså om det er med Lyd Onboard eller ej.
www.webfactor.dk

Fra : NiceDane

Dato : 18-07-03 08:28

> Et stort skratteri,men der skal alligevel PCI Lydkort i alligevel.
> Altså om det er med Lyd Onboard eller ej.

øhhh.....hvad er det lige du mener med det?