Salgskontrakt
Fra : Lotte

Dato : 14-07-03 10:50

Jeg har lige solgt min hest og sidder og fedter med salgskontrakt til køber.
Jeg mener selv at ha fået alt med, men vil lige være sikker på at der ikke
er nogle fælder. Er der nogle som kan hjælpe mig?
Hilsen Lotte

Fra : Anet

Dato : 14-07-03 11:18

"Lotte" <ca@azlan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener selv at ha fået alt med, men vil lige være sikker på at der ikke
> er nogle fælder. Er der nogle som kan hjælpe mig?

(klip)

Prøv at sætte annoncen ind i et indlæg her så vi kan se hvad du mangler så
er det nemmere at kommentere.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Lotte

Dato : 14-07-03 11:26

Der er d.d. indgået købsaftale mellem undertegnede personer vedr. hesten "
hestens navn".

Sælger:

Køber:

for en pris á kr. 30.000,- incl. udstyr. Beløbet betales kontant.

Købers opstaldnings adresse:

Sælges som beset og afprøvet incl. Kiefer sadel, hovedtøj, grimer, div.
dækner, samt en del extra udstyr.

Hesten er forsikret i Alm. Brand for kr. 28.000,- som er livsforsikring samt
uanvendelighedsforsikring. Sygeforsikring på en årlig dækning på kr.
20.000,- er incl.

Der var ingen anmærkninger ved handelsundersøgelsen.

Købers forsikring skal dække fra salgstidspunktet.

Stambogsnavn:

Race:

Brændemærket:

Far:

MF:

Født:

Farve:

Aftegn:

Hesten er solgt den: _______________ 2003

Køber står selv for transport af hest og udstyr. Transport foregår for
købers regning og risiko.

Som sælger:
Som køber:

Køber er gjort opmærksom på:

- at hesten ikke har nogen staldfejl på salgstidspunktet.

- at hesten er passet med vacc., smed og ormekur efter gældende
regler. Gødningsprøve taget i juni 2003 viste ingen tegn på orm eller æg.

- at hesten er trafiksikker - men kan blive bange som alle heste
kan.

- at hesten skal vacc. senest i August 2003

Fra : Anet

Dato : 14-07-03 12:33

EVT. FORSLAG ER SKREVET MED STORT SOM HER. IKKE FOR AT RÅBE AF DIG MEN FOR
AT DET ER NEMMERE AT SE I DEN SKREVNE TEKST.

--
~Hilsen
Annette~

> [...]
> 20.000,- er incl.
>
> Der var ingen anmærkninger ved handelsundersøgelsen.
>
> Købers forsikring skal dække fra salgstidspunktet.

STANGMÅL I CM.

> [...]
>
> - at hesten er passet med vacc., smed og ormekur efter gældende
> regler. Gødningsprøve taget i juni 2003 viste ingen tegn på orm eller æg.
GØDNINGPRØVER INDEHOLDER ALTID ORM OG LARVER. MEN DU KAN SKRIVE AT DER IKKE
VAR OVER NORM I PRØVERNE ELLER AT DE IKKE VIST UNORMALE TENDENSER ....

> - at hesten er trafiksikker - men kan blive bange som alle heste
DET SYNTES JEG IKKE AT MAN KAN SKRIVE I EN KONTRAKT DA DET JO ER ET DYR OG
DERFOR SÅ ER CHANCEN DER ALTID FOR AT DEN BLIVER BANGE. MENER AT DET ER
URELEVANT.
> kan.
>
> - at hesten skal vacc. senest i August 2003 OGSÅ URELEVANT DA
DU SELV SOM KØBER MÅ GØRE OP MED DIG SELV OM DU VIL HAVE DIN HEST
VACCINERET. DER ER IKKE EN LOV DER SIGER AT DEN SKAL VÆRE DET MED MINDRE AT
DU STARTER STÆVNER.

> SÆLGER OPLYSER AT HESTEN IKKE HAR LIDT AF KRONISKE SYGDOMME OG HAFT ANDRE
ALVORLIGE SYGDOMME I DENNES EJERSKAB ELLER PÅ ANDEN MÅDE VIST TEGN PÅ
SKAVANKER AF NOGEN ART.

Fra : Lotte

Dato : 14-07-03 15:13

Tusinde tak.

Ha' en god dag.

Knus Lotte

Fra : Anet

Dato : 14-07-03 17:36

Hvilken hest søger du efter? ridestil? højde? race? alder osv? bare
nysgerrig... (ikke at jeg har nogen til salg...for jeg har nøjagtig de heste
jeg ønsker mig)

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Lotte

Dato : 15-07-03 18:08

Jeg søger ikke en hest, men skal desværre sælge min. Det er min datter som
rider dressur og jeg rider i skoven til ´tider. Men min datter har fået ondt
i ryggen og kan ikke sidde på hesten mere end 15 min ad gangen. Så når man
har en fin hest der kan det hele, er det både synd for pengepungen og hesten
når man ikke bruger hesten hver dag og træner den. Derfor er jeg nået til
den beslutning af sælge. Jeg har heldigvis fundet en mand som vil ha den og
det har jeg det rigtig godt med. Jeg kunne aldrig finde på at sælge til en
hestehandler eller en rideskole. Jeg vil være sikker på - så sikker som man
nu kan være - at hesten får det godt.

Fra : Iben Holst

Dato : 15-07-03 10:20

> [...]
> DERFOR SÅ ER CHANCEN DER ALTID FOR AT DEN BLIVER BANGE. MENER AT DET ER

Jeg synes det er meget relevant i det tilfælde at køber har lagt vægt på at
den kan færdes i trafikken uden de store problemer (ellers synes jeg heller
ikke det skal med).
- men jeg ville vælge ordet "trafikvant".
For mig indeholder ordet Trafikvant, at hesten er vant til at færdes
trafikken / at den ikke er bemærket bange for omgivelserne i trafikken - og
så ville jeg forvente at der kunne opstå en given situation hvor hesten
selvfølgelig kan blive bange.
Trafiksikker lyder som om der kan ske hvad som helst uden hesten så meget
som rokker med ørerne....

Iben

Fra : Anet

Dato : 15-07-03 10:39

> [...]
> selvfølgelig kan blive bange.
> Trafiksikker lyder som om der kan ske hvad som helst uden hesten så meget

(klip)

Ja, man kan godt få ørerne i maskineriet hvis man sælger en hest der er
trafiksikker og så hopper ud foran en bil og bilen bliver totalskadet. Så
vil køber jo i to år kunne henholde til kontrakten at der står nøjagtig
trafiksikker og det var den så ikke.

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 15-07-03 17:43

> [...]
> Jeg mener selv at ha fået alt med, men vil lige være sikker på at der ikke
> er nogle fælder. Er der nogle som kan hjælpe mig?

www.lr.dk/heste har nogen standardkontrakter man kan købe for 120kr pr stk,
de dækker stortset alt.