Væg lus bid
Fra : Carl Jørgensen

Dato : 14-07-03 00:28

Min søn kløede over det hele, dog mest på armene, han har været hos lægen
nogle gange og han fik noget medicin, det hjalp ikke, så blev han henvist
til en hudlæge, her fik han også medicin selv om han heller ikke vidste hvad
han fejlede. Nu bor han på et kollegium, da han er under uddannelse. Han
talte med en nabo, som havde samme problem, hun fandt ud af det var væg lus,
så hele kollegiet blev sprøjtet, så nu er han ok, selv om han ikke tog noget
af hudlægens medicin.

Kan det være rigtigt at læger udskriver recept på medicin, uden han ved hvad
man fejler.

Jeg har skrevet en klage til ham, da jeg mener en hudlæge burde kunne se
forskel på om det er sygdom eller bid.

Jeg troede min søn var færdig med behandling da jeg skrev brevet, men
hudlægen sagde at han havde fundet betændelse i lusebidet, så derfor kom han
efter jeg havde skrevet brevet.

Hudlægen beklagede sig over min henvendelse til min søn, jeg troede han
havde tavshedspligt, min søn kan jo ikke gøre for at jeg skriver et brev.

Håber nogen kan hjælpe tak

Carl Jørgensen

Fra : Else Holm

Dato : 14-07-03 12:08

"Carl Jørgensen" <jorgensen_carl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> Hudlægen beklagede sig over min henvendelse til min søn, jeg troede
> han havde tavshedspligt, min søn kan jo ikke gøre for at jeg skriver

Hudlægen har da ikke tavshed i forhold til dig - det er jo din søn,
der
er hans patient - ikke dig!
Jeg går ud fra, at din søn er over 18 og dermed myndig - og så kan jeg
kun sige, at jeg synes, du har overreageret ved at skrive et brev til
din
søns læge - bag din søns ryg!

--
Else