Probelmer med java
Fra : Kasper

Dato : 13-07-03 18:53

Hej ng

Efter at have installeret mozilla 1.4 istedet for 1.3.1 virker min java
ikke mere. Jeg kan så læse at jeg skal have den nyeste java fra sun for at
det virker, den har jeg nu installeret, men det virker stadig ikke.
Hvis jeg som alm. bruger går ind under about:plugins kan jeg se at
Java(TM)Plug-in 1.4.1_03-b02 er installeret og enablet, men hvis jeg som
root starter programmet og går ind på samme side figurerer det ikke.
Det virker heller ikke hvis jeg går ind på en side der bruger java, men
hvad er der galt? Der var ingen problemer med mozilla 1.3.1.

--
/Kasper

Fra : Jan Larsen

Dato : 13-07-03 21:45

Kasper wrote:

> [...]
> Det virker heller ikke hvis jeg går ind på en side der bruger java, men
> hvad er der galt? Der var ingen problemer med mozilla 1.3.1.

Jeg køre Mozilla 1.4 (Debian) med Java(TM) Plug-in Blackdown-1.4.1-01 og det
køre fint.

/Jan

Fra : MartinAJ

Dato : 14-07-03 07:13

Jan Larsen wrote:
> [...]

Har du været inde i mozillas pluginkatalog? I mit, som har stien
"/usr/local/mozilla-1.3/plugins", befinder der sig et symbolsk link til
java: "libjavaplugin_oji.so ->
/usr/java/j2sdk1.4.1_02/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so"

Ellers bør du prøve at gøre det samme.

Tjek eventuelt rettigheder.

> Jeg køre Mozilla 1.4 (Debian) med Java(TM) Plug-in Blackdown-1.4.1-01 og det
> køre fint.
>
> /Jan

Ja, det er jo fint det kører for dig, Jan .

Mvh
Martin

Fra : Kasper

Dato : 14-07-03 08:35

On Mon, 14 Jul 2003 08:13:01 +0200, MartinAJ wrote:

> [...]
> java: "libjavaplugin_oji.so ->
> /usr/java/j2sdk1.4.1_02/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so"

Ja, jeg har allerede dette slink, og der er read og execute rettigheder
til alle på plugin mappen. Jeg har lige installeret netscape 7.01 (bare
for at prøve) og her virker det fint. Det virker også fint i Opera.
Hvad er egentligt forskellen på Mozilla og Netscape? (Andet end navnet
selvfølgelig)

--
/Kasper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-07-03 09:11

"Kasper" <nospam@forme.dk> writes:

> [...]
> for at prøve) og her virker det fint. Det virker også fint i Opera.
> Hvad er egentligt forskellen på Mozilla og Netscape? (Andet end navnet

Har du sikret dig at mozilla og java er oversat med samme version af
gcc? Der er ikke binær kompatibilitet mellem gcc 2 og 3.

/Rasmus

If you try to prove Murphy's law - will you fail?

Fra : Kasper

Dato : 14-07-03 11:30

On Mon, 14 Jul 2003 10:10:44 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Har du sikret dig at mozilla og java er oversat med samme version af
> gcc? Der er ikke binær kompatibilitet mellem gcc 2 og 3.
I den nye java er der både en 2 og en 3, og jeg mener at have læst at jeg
skal bruge 3 til den nye Mozilla, og det går jeg så, men det virker ikke.
det kan også være at det er mig der har misforstået det der med gcc3, da
jeg ikke rigtigt aner hvad det er, andet end en eller anden compiler.

--
/Kasper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-07-03 11:42

> [...]
> det kan også være at det er mig der har misforstået det der med gcc3, da
> jeg ikke rigtigt aner hvad det er, andet end en eller anden compiler.

Hvilket OS og version? Mozilla og java skal være oversat med samme
version.

Hvis du starter med "mozilla -splash" kan du se, om den skriver en
fejlmeddelelse i terminalen (vist noget i stil med "could not
relocate", "symbol not defined").

/Rasmus

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
-- Dr. Who

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-07-03 11:46

moffespam@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) writes:

> [...]

En ting til - er java overhovedet aktiveret:

Preferences -> Advanced -> "Enable java"

/Rasmus

Because I don't want to force you to follow my philosophy, even though
it happens to be the only possible correct philosophy.
-- Ted Lemon

Fra : Kasper

Dato : 14-07-03 13:05

On Mon, 14 Jul 2003 12:46:16 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> En ting til - er java overhovedet aktiveret:
>
> Preferences -> Advanced -> "Enable java"
Ja java er enabled. Jeg er nu helt sikker på at det var den nye version af
java der lavede problemer, da jeg efter en reboot ikke kunne starte
hverken mozilla eller netscape. Jeg har nu slettet java biblioteket samt
symbolske links til de to browsere, og nu virker browserne igen.

Jeg bruger redhat 9, og der kommer ingen fejl ved at starte mozilla med
-splash, men det er også nu efter at jeg har slettet java.

Her er min gcc version:

[root@redhat mozilla]# gcc --version
gcc (GCC) 3.2.2 20030222 (Red Hat Linux 3.2.2-5)

det er vel rigtigt nok - eller hvad?

--
/Kasper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-07-03 17:28

> [...]
>
> Her er min gcc version:
>
> [root@redhat mozilla]# gcc --version
> gcc (GCC) 3.2.2 20030222 (Red Hat Linux 3.2.2-5)

Så skal du bruge den java, som er oversat med gcc3. Bruger du Suns
java skal du op i version 1.4.2 - bruger du blackdowns, skal du blot
være opmærksom på at hente den rette.

Du nævnte, at du havde et symbolsk link i /usr/lib/mozilla/plugins/ -
eksisterer den fil, det peger på? Hvad siger 'file' om linket?

/Rasmus

May the smurf be with you... Always.
-- Obi-Smurf Kenobi