Kan FSB800 P4 køre FSB533?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-07-03 14:12

Jeg har et P4bundkort der kan køre FSB op til 533MHz og vil gerne
opgradere processoren.
For at tænke bare en smule ud i fremtiden vil jeg gerne have en P4, der
kan køre 800MHz FSB.

Kan en 800MHz FSB P4 (Northwood C?) køre 533MHz FSB (Northwood 2?)?
Evt. med henvisning til relevant dokumentation.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : JK

Dato : 13-07-03 19:12

On Sun, 13 Jul 2003 15:12:19 +0200, "Steen Suder, privat"
<sfs_news@suder.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan en 800MHz FSB P4 (Northwood C?) køre 533MHz FSB (Northwood 2?)?
>Evt. med henvisning til relevant dokumentation.

Jamen det er altså bare hovedregning, og selvfølgelig kan den det.

FSB800 er sådan set lidt indbildning: bundkortet kører 200 MHz.

På samme måde med fsb533. Der kører det 133.

Men forholdet imellem 133 og 200, er da alligevel også det samme som
imellem 533 og 800.

Den P4 fsb800 du så kører ved fsb533 vil køre underclocked ret meget
til:

(533/800)x100%=66 % af den hastighed, den er beregnet til.

Jeg vil da ikke anbefale det. Multiplier er jo låst og ikke til at
pille ved.

hilsen

John