Kajak
Fra : KL

Dato : 13-07-03 12:14

Hej Ng

En kamerat har fået den ide at vi skal prøve at sejle kajak.

Tanken var at prøve det nogle gange inden evt at købe en selv senere.

Er det nogle her der har erfaring med at sejle kajak og kan komme med nogle
gode råd til 2 nybegyndere.
Jeg er meget spændt på om det er svært at lære??? er det noget man bør gå
til først for at træne?

Mvh
Kasper

Fra : Søren Bergh Jensen

Dato : 13-07-03 17:19

Hej Kasper

Mit bedste råd til jer at I melder jer ind i en kajakklub og får instruktion
af dem. Under instruktionen vil I lærer at holde balance i en kajak samt
hvis I laver "en halv grønlænder" også lærer at komme op i kajakken igen.

Jeg kan iøvrigt fortælle jer, at det er ret fedt af sejle i kajak. Man
sidder helt nede ved vandoverfladen og nyder naturen. En af mine bedste
oplevelser i en kajak var da jeg så på et par sæler lege/jage ca 50 meter
fra mig.

M.v.h.
Søren B. Jensen

Fra : KL

Dato : 16-07-03 17:34

Tak for rådet.

Jeg vil gå ned i den lokale kajakklub og se " how to do "

Go sommer.

Kasper

Fra : steen

Dato : 22-07-03 07:18

On Sun, 13 Jul 2003 11:14:14 UTC, "KL" <removethis-kl@indbakke.dk>
wrote:

Hej Kasper,

> Er det nogle her der har erfaring med at sejle kajak

Masser. ;) "Havkajakroerne" tæller alene omkring 600 medlemmer.

> og kan komme med nogle gode råd til 2 nybegyndere.

Lær det grundlæggende under trygge forhold, enten i en klub (de har
også ofte både), eller også gå ind på www.havkajakroerne.dk under
"webforum" - og spørg om der er nogen i jeres område der kan hjælpe
jer lidt igang.

> Jeg er meget spændt på om det er svært at lære???

Hmmm... Det afh hvor højt et niveau du sigter efter.

> er det noget man bør gå til først for at træne?

Kursus under en eller form er at anbefale.

Hygge