Ikke plads i DKK??
Fra : Therese

Dato : 12-07-03 23:48

Min kæreste var i aften ude at gå med Bernhard og møder en kvinde med to
amerikanske bulldogs, hvor den ene er en han på 5 mdr og en tæve på 9 uger.
Mens hundene leger udtrykker hun sin bekymring over, at hun ikke må gå til
træning med sine hunde på DKK's træningsplads, da de ikke ønsker denne race
der.
Kan det virkelig passe???
Er der andre, der har erfaringer med denne race, og at den ikke er
velkommen?
Hundene var utrolig søde, kælne og legesyge. Hvad er der "galt" med racen??

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 13-07-03 06:49

Hejsa.

Nej det kan under ingen omstændigheder passe. Kontakt den pågældende kreds
eller DKK hvalpeudvalg. Ingen hunde må afvises, med mindre de har bidt eller
forulempet andre kursister.

V H Gitte

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 13-07-03 12:29

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nej det kan under ingen omstændigheder passe. Kontakt den pågældende kreds
> eller DKK hvalpeudvalg. Ingen hunde må afvises, med mindre de har bidt

Det synes jeg også lyder rimeligt mærkeligt..... Især fordi det jo må være
kreds 6 hun hører under - kan ikke helt forstå, hvem der skulle have sagt
nej til det???

-Trine

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 13-07-03 13:30

Hejsa.

Er det kreds 6 DKK som har afvist vil jeg gerne have en privat mail, med
plads og navn, så vil jeg gerne løse problemet.

V H Gitte

Fra : Therese

Dato : 13-07-03 21:59

Tak for jeres kommentarer. Det var jo også det jeg mente. Jeg synes netop
også, der kommer ALLE slags hunde på vores plads, og kan da slet ikke
forestille mig, der er nogen, der har forbudt hende at starte på hvalpe-
eller unghundehold hos os.
I følge Michael har hun snakket med en inden for DKK samt en masse andre
steder, og ingen vil have dem på hold. Det er ikke præcis i kreds 6, hun har
spurgt, men det er jo her, hun hører til...
Jeg vil prøve at finde hende, for jeg kan virkelig ikke forestille mig,
hendes hunde kan have forulempet nogen som helst. Det er jo kun lalleglade
hvalpe. Og det er synd hvis hun bliver væk på et forkert grundlag. Der må jo
foreligge en misforståelse et eller andet sted.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Freedom

Dato : 13-07-03 12:39

Hej har selv trænet i DKK med både blandet Amstaff og en som lignede en A.
Bulldog! Det må være en fejl!!! Med mindre hunden var agressiv...så den ikke
kan styres...

Iben

Fra : mathilde

Dato : 25-07-03 09:33

Jeg vil da også mene at der er plads til hende i DKK, men er det ikke
noget der er op til det enkelte træningsted, for det styres jo af en
enkelt person.
Racen er jo ikke godkendt at DKK, så måske det er en misforståelse fra
ejers side?

Mathilde.

http://www.kandu.dk/