Søger software
Fra : Søren Reinke

Dato : 12-07-03 22:26

Hejsa

Jeg er lige skiftet til Linux (Suse 8.2) efter endnu engang at havde fået
mit mail system tiltet af et windows crash.

Men der er bestemte tools jeg ikke har kunne finde til linux, håber i kan
hjælpe mig med en eller flere af dem.

1. Et fil håndteringsprogram lige Total Commander www.ghisler.com Det skal
være et der deler vinduet i en source og en destination del.

2. Et billed hånteringsprogram så som AcdSee eller Irfanview, det er
specielt muligheden for Thumbnail i fornuftige størrelser jeg ikke kan
finde. Har prøvet f.eks. XV, Kuickshow og Pixie men de er ret begrænsende i
størrelsen af thumbnails eller vil kun vise dem i en lang række.

3. Et printudlægsprogram, altså til elektronisk design og senere
printudlægning.

Lige bortset fra disse par mangler, kører det bare derudaf med KMail, Knode,
Mozilla osv, mangler dog muligheden for at bruge Danske Bank's netbank

På forhånd mange tak for hjælpen
Søren Reinke

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 12-07-03 22:40

"Søren Reinke" <disky@disky.remove.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg er lige skiftet til Linux (Suse 8.2) efter endnu engang at havde fået
> mit mail system tiltet af et windows crash.

Hvad har mail med din windows at gøre. Jeg har alt mit mail liggende på
Linux. Via IMAP (ikke POP3) deler jeg mailen til min Windows boks, også har
jeg selvfølgelig også webmail (squirrelmail). Så kan Windows smide sig på
ryggen, og min mail virker stadig.

> [...]
>
> 1. Et fil håndteringsprogram lige Total Commander www.ghisler.com Det skal
> være et der deler vinduet i en source og en destination del.

Du kender selvfølgelig Midnight Commander - MC - den følger med alle
distributioner. Jeg bruger den udelukkende til at kikke i .RPM filer

> 3. Et printudlægsprogram, altså til elektronisk design og senere
> printudlægning.

Fra en anden newsgruppe har jeg dette:

Nej, men næsten, download det bedste gratis printlayout program
der findes på www.holophase.com , det hedder CIRCAD.

og det virker meget overbevisende og omfattende, dog kan den gratis udgave
maksimalt klare PCB op til 10 cm x 16 cm.

Jørn

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-07-03 23:22

Jørn Hundebøll wrote:

> [...]
> har jeg selvfølgelig også webmail (squirrelmail). Så kan Windows smide sig

Jeg brugte normalt Pop3, og når windows crasher og Outlook express er åben,
så har den det med at smadre filerne, sidst midstede jeg f.eks. min inbox
:(

> Du kender selvfølgelig Midnight Commander - MC - den følger med alle
> distributioner. Jeg bruger den udelukkende til at kikke i .RPM filer

Skal være grafisk, men en anden skribent nævnte Krusader, som er perfekt det
jeg søgte efter

> [...]
>
> og det virker meget overbevisende og omfattende, dog kan den gratis udgave
> maksimalt klare PCB op til 10 cm x 16 cm.

Jeg takker for tippet, det kigger jeg nærmere på

Hilsen Søren Reinke

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 13-07-03 01:59

> Jeg brugte normalt Pop3, og når windows crasher og Outlook express er
åben,
> så har den det med at smadre filerne, sidst midstede jeg f.eks. min inbox
> :(

Der er ingen grund til at bruge POP3, når du har en Linux box stående tændt
hele tiden. Du kan derved også få adgang til din mail fra andre
systemer/maskiner uden synkroniseringsproblemer, da alt foregår på serveren.
Det tager 5 sekunder at få IMAP til at virke, når du allerede har alt andet
kørende.

Jørn

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-07-03 10:58

Søren Reinke wrote:
> [...]

<KLIP>

> Skal være grafisk, men en anden skribent nævnte Krusader, som er perfekt det
> jeg søgte efter

Hvorfor?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-07-03 11:01

> Hvorfor?

Fordi jeg vil havde en grafisk client !

Hilsen
Søren Reinke

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 12-07-03 23:04

Søren Reinke wrote:

> 1. Et fil håndteringsprogram lige Total Commander www.ghisler.com Det
> skal være et der deler vinduet i en source og en destination del.

Hvis det ikke skal være grafisk så er Midninght Commander programmet,
eller er du nok ude i noget ala Krusader.

Lige et link som du nok kan få brug for hvis det især er KDE programmer
du er ude efter:

Du skal bare lige sikre dig at programmet er til din hovedversion af KDE
inden du planlægger for meget. Programmer til KDE 1.* eller 2.* virker
ikke hvis du bruger KDE 3.*
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-07-03 23:23

Thomas Overgaard wrote:

> Hvis det ikke skal være grafisk så er Midninght Commander programmet,
> eller er du nok ude i noget ala Krusader.

Yep Krusader er lige det jeg manglede :)

> Lige et link som du nok kan få brug for hvis det især er KDE programmer
> du er ude efter:

Tak for tippet, den vil jeg klart gøre brug af i fremtiden,

Hilsen
Søren Reinke

Fra : Chris

Dato : 12-07-03 23:08

On Sat, 12 Jul 2003 23:26:20 +0200, Søren Reinke
<disky@disky.remove.dk> wrote:

>1. Et fil håndteringsprogram lige Total Commander www.ghisler.com Det skal
>være et der deler vinduet i en source og en destination del.

Krusader er en del af KDE i SuSE 8.2 distroen.

> [...]
>finde. Har prøvet f.eks. XV, Kuickshow og Pixie men de er ret begrænsende i
>størrelsen af thumbnails eller vil kun vise dem i en lang række.

Pixieplus er en del af SuSE 8.2 distroen.

>3. Et printudlægsprogram, altså til elektronisk design og senere
>printudlægning.

Aner ikke hvad det er.

>Lige bortset fra disse par mangler, kører det bare derudaf med KMail, Knode,
>Mozilla osv, mangler dog muligheden for at bruge Danske Bank's netbank

Betal dig til Crossover Office og installer Internet Explorer.
Så kan du bruge Internet Explorer til at logge på Danske Netbank.

Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-07-03 23:19

Chris wrote:

> Krusader er en del af KDE i SuSE 8.2 distroen.

Kanon tip, den er jo bare lige det jeg leder efter :)

> Pixieplus er en del af SuSE 8.2 distroen.

har jeg prøvet jeg synes bare dens største thumbnails er lidt små når man
kører 1600*1200, men klart det bedste indtil videre.

> Betal dig til Crossover Office og installer Internet Explorer.
> Så kan du bruge Internet Explorer til at logge på Danske Netbank.

Tak for tippet, det må jeg kigge nærmere på.

Hilsen
Søren Reinke

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-03 23:21

Chris wrote:
> On Sat, 12 Jul 2003 23:26:20 +0200, Søren Reinke
> <disky@disky.remove.dk> wrote:

> Betal dig til Crossover Office og installer Internet Explorer.
> Så kan du bruge Internet Explorer til at logge på Danske Netbank.

Indtil DB beslutter at ændre noget i koden :)
Jeg har set mange (!) banksystemer fejle grusomt på Cx Office. Jeg fik for
ikke så længe siden en snak med en udvikler hos Cx som sagde at netop JAVA
var systemets svage side....men at de forventer store forbedringer i den
næste release.

--
TH
Pffmppppmppffpmmpp fmpmfpmpp mpmppfmfm

Fra : Chris

Dato : 13-07-03 21:35

On Sun, 13 Jul 2003 00:21:08 +0200, "TH" <th_at_cogito.greatdanedk>
wrote:

> [...]
>var systemets svage side....men at de forventer store forbedringer i den

Den Danske Bank bruger ikke Java i Internet Explorer, men ActiveX. Det
virker glimrende hos mig med CX.

Det er en ufed løsning at have et Windows program til at køre på
Linux, men så længe Danmarks største bank (de burde have råd) IKKE vil
gøre en indsats for sine kunder, der bruger Linux eller Mac, så er det
desværre den eneste løsning

Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-03 06:55

Chris skrev Søndag den 13. juli 2003 22:35 i dk.edb.system.unix:

> [...]
> Linux, men så længe Danmarks største bank (de burde have råd) IKKE
> vil gøre en indsats for sine kunder, der bruger Linux eller Mac, så

Hvad kan kunderne gøre ved det?
Finde sig en anden bank, det kan opfylde de krav/ønsker man har til
sin bank, og så vel og mærke også gøre banken opmærksom på at dens
holdning har kostet en kunde.

Ivar Madsen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-07-03 11:06

Søren Reinke wrote:
> [...]
>
> 1. Et fil håndteringsprogram lige Total Commander www.ghisler.com Det skal
> være et der deler vinduet i en source og en destination del.

mc (Midnight Commander).
Det program har så mange lækre funktioner og er så nemt/hurtigt at bruge
at jeg helst ikke undværer det.

> [...]
> finde. Har prøvet f.eks. XV, Kuickshow og Pixie men de er ret begrænsende i
> størrelsen af thumbnails eller vil kun vise dem i en lang række.

gqview (!)
Det program savner jeg virkeligt når jeg skal se billeder på Windows
fordi det er så lækkert at bruge.

> 3. Et printudlægsprogram, altså til elektronisk design og senere
> printudlægning.

Eagle fra <http://www.cadsoftusa.com/>.
Det lavede jeg min svendeprøve på og jeg og min makker fra dengang har
brugt det professionelt siden (mest ham; jeg er mest til software .

> Lige bortset fra disse par mangler, kører det bare derudaf med KMail, Knode,
> Mozilla osv, mangler dog muligheden for at bruge Danske Bank's netbank

Så mangler du bare at skifte banken ud.

Btw., var der ikke nogen der havde det til at virke med Linux? Prøv at
læse tilbage i gruppen.

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-07-03 11:10

Steen Suder, privat wrote:

> mc (Midnight Commander).
> Det program har så mange lækre funktioner og er så nemt/hurtigt at bruge
> at jeg helst ikke undværer det.

Fair nok, men Krusader kan jeg allerede meget bedre lide eftersom det
opfører sig meget ens Total Commander, som jeg har brugt i mange år.

> gqview (!)
> Det program savner jeg virkeligt når jeg skal se billeder på Windows
> fordi det er så lækkert at bruge.

Har jeg prøvet, men jeg kan ikke lide den viser alle thumbnails på en lang
række. Når man f.eks. har 1000 undervands billeder fra en dykkerferie,
bliver det en meget lang liste.
Kender du en måde at få den til at vise thumbnails hvor de ligger ligesom i
en matrix ?

> Eagle fra <http://www.cadsoftusa.com/>.
> Det lavede jeg min svendeprøve på og jeg og min makker fra dengang har
> brugt det professionelt siden (mest ham; jeg er mest til software .

Tak for tippet, jeg tager en kigger

> Så mangler du bare at skifte banken ud.

Det vil jeg så tilgengæld ikke.

> Btw., var der ikke nogen der havde det til at virke med Linux? Prøv at
> læse tilbage i gruppen.

Det vil jeg prøve.

Hilsen
Søren Reinke

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-03 18:00

Den Sun, 13 Jul 2003 12:10:11 +0200 skrev Søren Reinke:

> [...]
>bliver det en meget lang liste.
>Kender du en måde at få den til at vise thumbnails hvor de ligger ligesom i

Check lige det 3. screenshot...
http://gqview.sourceforge.net/view-shot.html

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".

Fra : Doc Nielsen

Dato : 15-07-03 09:15

Søren Reinke said:
> 1. Et fil håndteringsprogram lige Total Commander www.ghisler.com Det skal
> være et der deler vinduet i en source og en destination del.

Jeg bruger selv emelfm - den er dejligt hurtig og lille. GTK baseret

> [...]
> finde. Har prøvet f.eks. XV, Kuickshow og Pixie men de er ret begrænsende i
> størrelsen af thumbnails eller vil kun vise dem i en lang række.

PornView ;) der kan man snakke om ACDSee klon, med mulighed for
afspilning af video filer. Også GTK baseret

> 3. Et printudlægsprogram, altså til elektronisk design og senere
> printudlægning.

øøøh pas

- Doc

Fra : Brian Christensen

Dato : 16-07-03 21:32

On Sat, 12 Jul 2003 23:26:20 +0200, Søren Reinke wrote:

> [...]
> finde. Har prøvet f.eks. XV, Kuickshow og Pixie men de er ret begrænsende i
> størrelsen af thumbnails eller vil kun vise dem i en lang række.

Har du set på feh ? Det er godt nok konsolbaseret, men det virker rigtig
godt til visning / generering af thumbnails.

http://www.linuxbrit.co.uk/feh/

mvh
Brian