"På et lille grøn blad...."
Fra : Nette

Dato : 12-07-03 20:19

Hej gruppe

ÆV! Jeg har ferie fra institutionen, og knægten er begyndt at synge
brudstykker en børnesang, som jeg udemærket godt kender, men bare hverken
kan huske tekst eller melodi på.

Er der mon nogen, der kan huske den?

Det er en fagtesang.
Den starter med "På et lille grønt blad, lå en lille orm/larve grå"...eller
sådan noget lignende, og slutter af med "så blir den til en stor dejlig (?)
sommerfugl."

Hvis i lige gider nynne den for mig osse, ville det være perfekt.

PFT

Nette

Fra : Nette

Dato : 14-07-03 18:52

"Nette" skrev i en meddelelse
> Hvis i lige gider nynne den for mig osse, ville det være perfekt.

Never mind, jeg HAR selv fundet ud af den......

Nette

Fra : Mads Rasmussen

Dato : 15-07-03 02:18

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> escreveu na mensagem
> [...]
grå"...eller
> sådan noget lignende, og slutter af med "så blir den til en stor dejlig

Er det ikke "langt ude i skoven"
http://www.ydigte.dk/sanglege/sanglege/langt_ude.htm

Mvh Mads

Fra : Nette

Dato : 15-07-03 05:30

"Mads Rasmussen" skrev i en meddelelse
> Er det ikke "langt ude i skoven"
> http://www.ydigte.dk/sanglege/sanglege/langt_ude.htm

Nej, det er en af de nyere børnesagne.

"På et lille grøn blad, sad en larve så grå
der sad jo den så fint lidt og tænke på
at en dag når blir sommer og solen skinner så gul
så blir den til en stor og dejlig sommerfugl"

Men tak for forsøget

Nette

Fra : Colsted

Dato : 15-07-03 12:12

Synges den på en i forvejen kendt melodi ?

Susanne

Fra : Nette

Dato : 15-07-03 15:13

"Colsted" skrev i en meddelelse
> Synges den på en i forvejen kendt melodi ?

Jeg mener ikke, jeg har hørt den melodi før, men jeg tør ikke sige det med
sikkerhed....

Nette

Fra : Colsted

Dato : 15-07-03 17:10