Dansk Keymap i Slack9
Fra : Mariusz C.

Dato : 12-07-03 14:47

Hej. Jeg har lige skiftet til slackware. Det er en fed dsitro, men der
er et lille men. Jeg kan ikke komme til at skrive de danske bogstaver og
AltGr virker heller ikke! Jeg har kigget og spurgt lidt rundt paa nettet
og kan ikke finde en god loesning. Jeg har indtil videre proevet dette:
redigeret i /etc/rc.d/rc.keymap og proevet med foelgende indhold:

#!/bin/sh
# Load the keyboard map. More maps are in /usr/share/kbd/keymaps.
if [ -x /usr/bin/loadkeys ]; then
/usr/bin/loadkeys dk.map
fi

og

#!/bin/sh
# Load the keyboard map. More maps are in /usr/share/kbd/keymaps.
if [ -x /usr/bin/loadkeys ]; then
/usr/bin/loadkeys dk-latin1.map
fi

Men ingen af disse fik mine danske bogstaver til at virke!

Er der en af Jer der har en loesning??

Mariusz C.

Fra : Mariusz C.

Dato : 12-07-03 16:32

Jeg fandt endelig ud af det! I CL virkede det hele fint! Det var kun i
Gnome at det ikke virkede! Så tilføjede jeg appleten "Keyboard Layout
Switcher" Tilføjede dansk sporg og fjernede alle de andre og vupti! Så
virker den!