LAST_INSERT_ID() i access
Fra : WebLock

Dato : 11-07-03 21:13

Findes der noget lignende LAST_INSERT_ID() til Ms Access? Hvis ikke, har i
så nogle andre smarte ideer til en lignende operation?

// WebLock

Fra : Jimmy

Dato : 12-07-03 06:26

"WebLock" <skummelFJERN@DETTEgadefejer.dk> wrote in message
> Findes der noget lignende LAST_INSERT_ID() til Ms Access? Hvis ikke, har i
> så nogle andre smarte ideer til en lignende operation?

Hvis der ikke gør er måden at generere et unikt ID selv, indsætte dette i en
kolonne og bagefter hente ID ud.

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-07-03 09:00

"WebLock" <skummelFJERN@DETTEgadefejer.dk> wrote in message
> Findes der noget lignende LAST_INSERT_ID() til Ms Access? Hvis ikke, har i
> så nogle andre smarte ideer til en lignende operation?

@@Identity

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : WebLock

Dato : 12-07-03 10:22

> @@Identity

Noget du gider uddybe på normalt dansk? :)

// Webber

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-07-03 11:31

> Noget du gider uddybe på normalt dansk? :)

Efter at du har indsat en række i Access kan du hente den nye AutonummerID
vha @@Identity
Ca på samme måde som med LAST_INSERT_ID

Brug Google!
@@Identity+Access+ASP

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : WebLock

Dato : 12-07-03 11:30

> Noget du gider uddybe på normalt dansk? :)

Ahh bare glem det, nu forstår jeg det - takker mange gange !

// Webber