AMDd Hammer til at afløse nu aldrende gene~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 11-07-03 22:41

Hej

Jeg er blevet advaret imod at købe AMD Barton-CPU til sokkel A her i gruppen
fordi denne processor-familie med Athlon XP-diverse navne er AMD stoppet med
at udvikle og producere til sokkel A for at gå over til en helt ny
processor-generation. Men hvilken CPU??

Jeg formoder det er AMD Hammer CPU´er som ham der har advaret mig imod
Barton som er de nyeste og som endnu ikke er kommet på markedet endnu??

Er det altså også korrekt at sokkel A processorer ikke længere vil blive
produceret mere fordi AMD går over til en helt sokkel Hammer?

Hvilken Hammer CPU kommer på markedet og hvor dyr bliver denne CPU? Og jeg
vil kun høre de bedste og lynhurtige CPU´er i stedet for discount-CPU´er.

Jeg selv har Pentium 4-CPU på sokkel 478 i min computer for tiden og bliver
der lavet andre nye CPU/CPU-generation hos Intel?? Eller bliver Intel ved at
lave CPU´er til sokkel 478 i meget lang tid fremover??

Hvad med de mobile CPU´er til bærbare computere som f.eks. Centrino som
Intel har fået udviklet som afløser til P4 Mobile-CPU´er.. Men hvad med AMD
både nuværende og næste generation??

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-07-03 09:13

Kunne du ikke tage og stille dit ur og tidszone ?

Vent venligst med at besvare Barts indlæg til EFTER den den tid han angiver
!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-07-03 10:03

On Fri, 11 Jul 2003 10:13:04 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote:

>Kunne du ikke tage og stille dit ur og tidszone ?
>
>Vent venligst med at besvare Barts indlæg til EFTER den den tid han angiver

Er det et problem med OE der gør folk så overfølsomme for ure der går
lidt forkert?

--
Jens

Now I've gone too far, where do I go now?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-07-03 10:39

Jens Petersen skrev :

> Er det et problem med OE der gør folk så overfølsomme for ure der går
> lidt forkert?

Næ, der er bare nogen der tror at deres indlæg skal stå øverst og det er
lidt irreterende, fx har Bart i gennem længere tid brugt den 'fidus' - tænk
hvis vi alle gjorde det. Totalt latterligt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-07-03 11:23

On Fri, 11 Jul 2003 11:39:25 +0200, "Michael Lund Sørensen"

>Næ, der er bare nogen der tror at deres indlæg skal stå øverst og det er
>lidt irreterende, fx har Bart i gennem længere tid brugt den 'fidus' - tænk
>hvis vi alle gjorde det. Totalt latterligt.

Stå øverst? Jamen når han starter tråden står hans indlæg øverst i
tråden, det virker da meget naturligt.

Hvis du ikke havde skrevet det havde jeg ikke opdaget fejlen.

--
Jens

Remeber when safe sex meant not getting caught?

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 12:37

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message
> Stå øverst? Jamen når han starter tråden står hans indlæg øverst i
> tråden, det virker da meget naturligt.

Han mener ikke tråden, men for hele gruppen, hvis man sorter per sent tid.
Død irriterende

/Anders

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-07-03 13:08

On Fri, 11 Jul 2003 13:36:40 +0200, "Anders Matthiessen"
<webSNABELAdioder.dk> wrote:

>Han mener ikke tråden, men for hele gruppen, hvis man sorter per sent tid.

Nå sådan, det lyder godtnok underligt.

>Død irriterende

Det kan jeg forestille mig.
Men kan OE ikke indstilles til at vise indlæggene i tråde?

--
Jens

Elvis is *still* dead!

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-07-03 13:20

Jens Petersen (jp@c.dk) skrev følgende:

> Nå sådan, det lyder godtnok underligt.

> Det kan jeg forestille mig.
> Men kan OE ikke indstilles til at vise indlæggene i tråde?

Det er jo det den gør.... Men Bart's tråd vil lægge øverst indtil tiden
indhenter den.

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-07-03 13:23

On Fri, 11 Jul 2003 14:20:14 +0200, "Martin Petersen"
<knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote:

>Det er jo det den gør.... Men Bart's tråd vil lægge øverst indtil tiden
>indhenter den.

Hmmm.. jeg kan ikke rigtig se problemet for mig, men vi må også
hellere stoppe med dette OT-snak inden netpolitiet kommer

--
Jens

And now a few words from our modem: NO CARRIER

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-07-03 13:44

"Anders Matthiessen" <webSNABELAdioder.dk> skrev i en meddelelse news:3f0ea138$0$83053$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Han mener ikke tråden, men for hele gruppen, hvis man sorter per sent tid.

Hvem i heler h..... kunne finde på at læse news på den måde ? Det må da
blive det rene kaos ?

Fra : CeeJay

Dato : 11-07-03 17:23

> Næ, der er bare nogen der tror at deres indlæg skal stå øverst og det
> er lidt irreterende, fx har Bart i gennem længere tid brugt den
> 'fidus' - tænk hvis vi alle gjorde det. Totalt latterligt.

I har begge ret.

Tidsfidusen bruges af nogle for at sætte deres tråd øverst - Det er
irriterende for de andre brugere.

Hvis de altså bruger et nyhedsprogram der lader sig narre på denne måde.
Mozilla Thunderbird som jeg bruger, giver tråden sin sande placering,
også selvom tidspunktet ikke er korrekt.

Programmet kan findes på :
http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/

Det er en genial Mail/News-klient .. akkurat som Mozilla Firebird er en
genial browser.

Andre Mozilla-baserede mail/news-klienter burde også behandle tråde på
samme måde.

Mvh
CeeJay

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-07-03 13:44

"CeeJay" <news2003-4@ceejay.cjb.REMOVE_TO_REPLYnet> skrev i en meddelelse news:3f0ee418$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Mozilla Thunderbird som jeg bruger, giver tråden sin sande placering,
> også selvom tidspunktet ikke er korrekt.

Det gør OE da også.

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-07-03 13:42

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse news:c7vsgvk6tj6lm9u8cvljku7294596ka7d1@4ax.com...

> Er det et problem med OE der gør folk så overfølsomme for ure der går
> lidt forkert?

Nej, den bruger jeg og det er noget fis det med tiden, mange kan åbenbart
ikke finde ud at bruge en simpel newsreader.

Fra : Henrichsen

Dato : 11-07-03 11:47

Hvor ser du at hans ur går forkert?

Martin.

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3f0e7198$0$32529$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 12:39

"Henrichsen" <mkhenrichsen_fake@mail.dk> wrote in message
> Hvor ser du at hans ur går forkert?

Kig på tidspunktet for hvornår hans indlæg blev sendt. I dag kl 23:40 -
vidst tydeligt at se der er en fejl ;)

/Anders

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-07-03 20:42

Henrichsen skrev :
> Hvor ser du at hans ur går forkert?
>
> Martin.

Kik på Barts seneste indlæg i de forskellige grupper og bemærk at svarene
bliver givet op til 24 timer FØR spørgsmålet bliver stillet.
På den måde får Bart sine tråde til at stå øverst i et par dage, hvilket er
tåbeligt.

Han ville såmænd få lige så mange svar - hvis ikke flere - fx besvarer jeg
ikke fremdaterede indlæg - hvis han overholdt almindelig pli.

- Besvar i øvrigt _under_ det du svarer på. Jeg ved det er besværligt, men i
sidste ende gør det det hele lidt nemmere!
Brug fx OEQuotefix hvis du bruger OE.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-07-03 13:41

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne du ikke tage og stille dit ur og tidszone ?
>
> Vent venligst med at besvare Barts indlæg til EFTER den den tid han angiver

Hvorfor går du op i tiden ? Jeg kigger ALDRIG på tiden og det har ingen
indflydelse på hvordan jeg læser indlægene - tråder du ikke indlæg ?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-07-03 16:09

Jørgen E. skrev :
> [...]
>
> Hvorfor går du op i tiden ? Jeg kigger ALDRIG på tiden og det har ingen
> indflydelse på hvordan jeg læser indlægene - tråder du ikke indlæg ?

Hvis du nu fulgte lidt med i gruppen og ikke kom en uge for sent ville du
vide at nogle dage - ofte to i træk - står Brat Simpsons indlæg øverst i
listen. Den plads har han ikke nogen fortrinsret til. Alle ved at de indlæg
der står øverst bliver læst først - og derfor har Bart stilt sit ur 1-2 døgn
frem. Der er ikke nogen rimelighed i at han skal have særbehandling.

Personligt - og det vil jeg gerne opfordre andre til at gøre - undlader jeg
at besvare sådanne indlæg.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Kan fyren ikke finde ud af at stille sit ur rigtigt, må han hellere læse PC
for Dummies og
vente med at stille sine spørgsmål til han ved hvad almindelig anstændig
opførsel er. Jvfr http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 22.7.03)

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-07-03 17:23

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse news:3f1ff6a4$0$76126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> vide at nogle dage - ofte to i træk - står Brat Simpsons indlæg øverst i

Nu ved jeg ikke lige hvilken liste du taler om, men på min PC bliver indlæg
listet i tråd uanset om man skriver år 2008. Dato og tid afgør ikke placering
nogen steder. Det er muligvis mig der er forkert på den, men jeg kan ikke
lige se andre logiske måder at læse usenet på. Læste indlæg figurerer heller
ikke mellem ikke læste fra gang til gang - det er vel netop derfor det er
vigtig at quote det man kommenterer.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-07-03 18:52

> [...]
heller
> ikke mellem ikke læste fra gang til gang - det er vel netop derfor det er

Jeg taler om Emne listen - de fleste af os sortere den efter dato - nyeste
øverst - og det er det Bart udnytter. Hvis han skriver år 2008 vil hans
indlæg stå øverste de næste 5 år. Og det gider vi andre ikke at se på de
næse 5 år! - eller bare to-tre dage.
Måske vælger du at sortere din liste efter emner, men det bliver hurtigt
uoverskueligt for os der følger med næsten hver dag.

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-07-03 20:40

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse news:3f201cbc$0$76132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Måske vælger du at sortere din liste efter emner, men det bliver hurtigt
> uoverskueligt for os der følger med næsten hver dag.

Diskussionen burde nok foregå et andet sted, men kort forstår jeg ikke logikken
i at sortere efter dato.
Jeg har da fuld overblik når jeg tråder efter emne, omh. til at stå øverst, så
har jeg da ikke læste meddelelser til at fremgå efter emnelisten, det ville
da gøre alt uoverskueligt. Jeg tror ikke du læser news som de fleste, men
kan godt huske lidt a' la' det der når jeg tænker 4 - 5 år tilbage i modem-
tidens dage

FUT news:dk.edb.internet.software.mail+news

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 00:56

Har været med i mange år, og det er intet problem, hvis du har et, er dit
dit problem, Bart kan køre med den tid han har lyst til, og hvis det går på
dine nerver, så list i Tråd istedet, hvilket også er den mest rigtige
måde....
Dine og andres post om at 'Sæt dit ur' er spam for os der lister i tråd.

>Diskussionen burde nok foregå et andet sted, men kort forstår jeg ikke logikken
>i at sortere efter dato.
Måske nok, ikke mere fra mig....

>Jeg har da fuld overblik når jeg tråder efter emne, omh. til at stå øverst, så
>har jeg da ikke læste meddelelser til at fremgå efter emnelisten, det ville
Lige så her, fatter ikke 'tids' listing.

Fra : Peter Christiansen

Dato : 11-07-03 09:24

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg formoder det er AMD Hammer CPU´er som ham der har advaret mig imod
> Barton som er de nyeste og som endnu ikke er kommet på markedet endnu??

Den er kommet og den hedder Opteron, til efteråret kommer der en let
reduceret udgave der hedder Athlon 64.

> Er det altså også korrekt at sokkel A processorer ikke længere vil blive
> produceret mere fordi AMD går over til en helt sokkel Hammer?

Opteron bruger en ny socket 940, athlon64skal bruge en anden sovket.

> Hvilken Hammer CPU kommer på markedet og hvor dyr bliver denne CPU? Og jeg
> vil kun høre de bedste og lynhurtige CPU´er i stedet for discount-CPU´er.

Som nævnt Opteron og Athlon64, ved samme clockfrekvens vil opteron være
hurtigst.

> [...]
at
> lave CPU´er til sokkel 478 i meget lang tid fremover??

Intel kommer også med en ny, kaldet Prescott (Pentium 5?). Jeg mener at
denne kan bruge socket 478.

Prøv at søge på nettet, der er lavet nogle tests af opteron mod barton og P4

mvh
Peter

Fra : Olesen

Dato : 11-07-03 15:50

> [...]

med
> at udvikle og producere til sokkel A for at gå over til en helt ny

Socket A er en uddøende race.
Barton er sidste forsøg fra AMD i at følge
Intel P4 til dørs, men det hjalp desværre ikke.
Så inden længe vil Socket A blive faset ud,
og vi vil se Athlon 64 eller hvad navn de nu
døber den med.
Der vil komme 2 udgaver som vi kendte
det med Duron og Thunderbird osv...

> [...]
at
> lave CPU´er til sokkel 478 i meget lang tid fremover??

Det er ikke spørgsmålet om soklen passer rent fysisk, men om teknikken
som er nedenunder....passer sammen, og Intel er på vej med
en afsløser for den kendte CPU/sokkel vi kender idag, så
fremtidssikret blir' man aldrig alligevel..

MVH

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-07-03 21:35

On Fri, 11 Jul 2003 16:49:33 +0200, Olesen wrote:

>"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

>Socket A er en uddøende race.
>Barton er sidste forsøg fra AMD i at følge
>Intel P4 til dørs, men det hjalp desværre ikke.

Synes nu at det går ganske godt!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Your mother dates KENNEDY's!

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-07-03 21:00

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>Socket A er en uddøende race.
>Barton er sidste forsøg fra AMD i at følge
>Intel P4 til dørs, men det hjalp desværre ikke.

Helt enig og hvorfor omtales Barton i datid?
De er ikke færdige med at udsende Barton cpu'er endnu.

Fra : CeeJay

Dato : 13-07-03 22:56

> Helt enig og hvorfor omtales Barton i datid?
> De er ikke færdige med at udsende Barton cpu'er endnu.

Min Barton 2500+ (overclocket) kører også pt hurtigere end Intels
hurtigste P4 og da den kostede over 8 gange mindre er jeg nu ganske
tilfreds med den :)
Selv uoverclocket er det en rigtigt godt køb.

Desuden .. alle computerkomponenter er en udøende race .. der kommer
hele tiden nye modeller til.
Barton er muligvis den sidste til Socket A men det gør den da ikke
mindre god.
Intel P4 er nok også den sidste til dens socket.

Mvh
CeeJay

Fra : Henrichsen

Dato : 12-07-03 03:30

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Socket A er en uddøende race.
> Barton er sidste forsøg fra AMD i at følge
> Intel P4 til dørs, men det hjalp desværre ikke.
> Så inden længe vil Socket A blive faset ud,

Det samme vil P4, og dertil hørende sokkel ...

Martin

Fra : Nil nisi cruce

Dato : 24-07-03 14:09

Ja, men ikke i første omgang ... Prescott (P5 eller hvad den nu
kommer til at hedde) benytter S478.

- Nil nisi cruce

Fra : Kurt&Birgit

Dato : 12-07-03 15:21

Hej B.
Kan du mærke jantelovens tunge Åg.
Vil du frem i livet, så................kryb og pas på netpolitiet.

Føler du

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-07-03 14:05

Kurt&Birgit skrev :
> Hej B.
> Kan du mærke jantelovens tunge Åg.
> Vil du frem i livet, så................kryb og pas på netpolitiet.

Man kan også bare overholde spillereglerne....

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Nil nisi cruce

Dato : 24-07-03 14:19

Bart Bendtsen wrote:
> [...]
> fordi denne processor-familie med Athlon XP-diverse navne er AMD stoppet med
> at udvikle og producere til sokkel A for at gå over til en helt ny

I første omgang Opteron. Hvis jeg var dig, ville jeg vente med at
investere til de er faldet lidt i pris og til Intels nye processor
(Prescott/P5) er kommet ud og se hvilken der performer bedst af de to i
forhold til pris.

> Jeg formoder det er AMD Hammer CPU´er som ham der har advaret mig imod
> Barton som er de nyeste og som endnu ikke er kommet på markedet endnu??

Opteron _er_ på markedet :)

> Er det altså også korrekt at sokkel A processorer ikke længere vil blive
> produceret mere fordi AMD går over til en helt sokkel Hammer?

Opteron benytter S940, og passer således ikke på de gamle motherboards.

> Hvilken Hammer CPU kommer på markedet og hvor dyr bliver denne CPU? Og jeg
> vil kun høre de bedste og lynhurtige CPU´er i stedet for discount-CPU´er.

Opteron i 1.8 GHz versionen fås i øjeblikket til omkring 6-7000.

> Jeg selv har Pentium 4-CPU på sokkel 478 i min computer for tiden og bliver
> der lavet andre nye CPU/CPU-generation hos Intel?? Eller bliver Intel ved at
> lave CPU´er til sokkel 478 i meget lang tid fremover??

Prescott bliver en S478 CPU, men rygtet siger at kun meget få
eksisterende motherboards (inkl. i875 baserede) har Prescott-support,
grundet VRM 10.0 og FMB 1.5, men det er kun rygter og så vidt jeg ved
findes der endnu ingen konkret information på området.

- Nil nisi cruce